Avatar billede giorgio Nybegynder
13. december 2006 - 11:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan benyttes google funktion

Som noget nyt kan jeg se at google er begyndt at samle undersider til samme side, ex lav en googlesøgning på tdc, så kan man der klikke sig direkte ind på det man lige har brug for i stedet for at skulle ind på hovedsiden.

Hvordan mon man laver det, jeg kan ikke finde det på googles side, han nogle leget med det?
Avatar billede frewald Nybegynder
13. december 2006 - 11:36 #1
Mener du i et seperat søgefelt der vises på hjemmesiden, eller søgning fra www.google.com som kun søger et specielt site?
Avatar billede redhack Nybegynder
13. december 2006 - 11:39 #2
Spændende spørgsmål. Jeg lytter med. :)

..mit gæt vil dog være at man enten skal være tilpas store før at man fremkommer sådan på listen, eller at man direkte betaler Google for at fremstå sådan.
Avatar billede frewald Nybegynder
13. december 2006 - 11:43 #3
Hmm jeg havde vidst misforstået spørgsmålet :-)
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. december 2006 - 12:06 #4
Jeg forstår ikke hvad du mener. Google har da længe samlet undersider sammen. Hvis du vil indsætte en Google-funktion på din egen side kan du bruge https://services.google.com/cobrand/free_select, men det kræver vist at du allerede er listet i Google, for at virke.
Avatar billede frewald Nybegynder
13. december 2006 - 12:10 #5
old-faithful:
prøv http://www.google.dk/search?hl=da&q=tdc&meta= og se hvordan TDC får deres undersider listet op, når man søger på google :-)
Avatar billede giorgio Nybegynder
13. december 2006 - 12:52 #6
Jeg har set flere benytter undersider også dem som ikke er store så det må være en funktion eller noget du kan lægge ind i dit CMS system, eller hvad man nu benytter. Det er ret ny jeg har set det er blevet "populært" at bruger og det er sq mega smart.
Avatar billede giorgio Nybegynder
13. december 2006 - 13:18 #7
jeg kan se der findes noget der hedder google sitemap under google webmasterværktøjer, måske man skulle kigge nærmere på om det var der.
Avatar billede giorgio Nybegynder
14. december 2006 - 09:03 #8
Det lykkedes mig at finde frem til det selv, det er en automatisk funktion der er bygget ind i google. alt kan læses om det her:

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=47334&topic=8523

Spørgsmålet lukkes