Avatar billede charley78 Novice
12. december 2006 - 15:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan flytte mappe et led op på server?

jeg har lagt en hulens masse filer op på en webside og finder først ud af bagefter, at de skulle have ligget et niveau højere. Normalt kan man jo sagtens rykke filer ind i mapper (altså et led udaf, menøhh..). Bliver jeg nødt til at slette det hele og starte forfra med at loade op, eller..?
Avatar billede showsource Seniormester
12. december 2006 - 16:02 #1
ehh, du kan vel bruge et script til at kopiere filer derhen hvor du gerne vil.
Avatar billede charley78 Novice
12. december 2006 - 17:54 #2
den forstod jeg ikke. måske du forstår hvorfor jeg ikke forstår, hvis jeg fortæller at jeg benytter filezilla?
Avatar billede showsource Seniormester
12. december 2006 - 19:07 #3
njøhh, går ud fra at filezilla er et ftp program?
Det jeg mente var at man fra f.eks. et php script kunne kopiere (og evt. slette) filerne til et andet dir.
Avatar billede charley78 Novice
14. december 2006 - 14:33 #4
til showsource: Yes - filezilla er et ftp-program!
Mht php-script. Jeg er jo bare en ren amatør, og jeg ved ikke hvordan man bruger et script. Har kun lige vundet forståelse af at lægge fx fire link beskrivelser i head'en, men forstår mig ellers ikke på principperne bag, eller hvordan man selv skriver scripts. Vil dog gerne høre nærmere, hvis det er.
Avatar billede showsource Seniormester
14. december 2006 - 15:00 #5
Kan du afvikle PHP på dit host?

Hvisikke du ved det, kan du jo prøve at gemme flg. i en fil kaldet "info.php", uploade til dit host, og loade den i din browser:

<?php phpinfo(); ?>
Avatar billede charley78 Novice
14. december 2006 - 18:39 #6
du må undskylde, men jeg forstår ikek engang hvad du mener med om jeg kan afvikle PHP på min host? ... øhh, hvad skulle jeg bruge det til? Hvor skulle jeg sætte det ind? Hvordan skulle jeg kunne se om jeg kan?
... det afføder måske nok for mange spørgsmål til at vi kan blive her. Men jeg skal gerne formuelre et nyt, ex: "Hvad er php?", men måske det er bedre at gå ud og læse om det et sted.
Til bage til flytning af mapperne, kan det meget vel være at du er i gang med at givetd det eneste svar, men jeg har vagt at slette filderne og lægge dem ind det rigtige sted.
Avatar billede showsource Seniormester
14. december 2006 - 18:50 #7
PHP bliver fortolket af serveren, og derefter vises indholdet til brugeren.
En html fil er en "død" fil, du kan lave en html fil med billeder, links m.m., men du kan ikke gøre den dynamisk.

Et php script kan f.eks. lave ti links dynamisk, men i en html fil skal du sidde og lave dem selv.

( bare lige så'n kort forklaret )

http://dk.php.net/manual/da/introduction.php
Avatar billede showsource Seniormester
14. december 2006 - 18:51 #8
Og nu du selv har valgt at kopiere dem over igen, så husk at lægge et svar selv, og accepter dit eget svar! :O)
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 12:44 #9
: vil I gerne have points :O)

I dag kopierer jeg det hele over på min harddisk og tilbage igen, hvis jeg skal flytte mapper på serveren!
Avatar billede charley78 Novice
04. november 2010 - 21:34 #10
med henvisning til flg. http://www.eksperten.dk/spm/923100#reply_7679960, der bare er en af mange sure kommentarer til mine udestående points, runder jeg hermed af med at tage pointsene tilbage. Har ventet en uges tid siden jeg tilbød pointsene..!