Avatar billede mulemule Nybegynder
11. december 2006 - 17:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

zoneAllarm opsætning.

Jeg har installert zoneallarm på en computer.

Jeg kunne godt tænke mig at sætte den op, således at det eneste computeren kan er at at browse på internettet i port 80.

Altså ikke noget med Messenger, ikke noget med pop3 og smtp. Og heller ikke noget med at f.eks. en java applet kan lave tcp/ip forbindelser i andre porte.

Hvordan gør man det ?
Avatar billede mulemule Nybegynder
11. december 2006 - 17:14 #1
Dvs, jeg har prøvet lidt, men uanset hvad jeg sætter op kan jeg stadig få giver den stadig en java applet lov til at lave tcp/ip. Og jeg kan også browser på internettet på en site der ligger i port 8080.

Det med smtp og pop3 og messenger tror jeg såmen nok skal virke at få blokkeret for.
Avatar billede mulemule Nybegynder
11. december 2006 - 17:15 #2
Skal computeren (eller zoneallarm) genstates før ændringerne træder i kraft.
Avatar billede jacla Nybegynder
11. december 2006 - 18:31 #3
Det ville nok ikke være klogt, da mange: opdateringer, FTP, mv. ikke ville kunne få adgang til nettet.

Du kan også vælge at lukke for usikre porte som port 135 eks.

Se portnr. på http://www.kanal9.dk/artikler/93/1/Port-oversigt/Side1.html

Men du kan vælge at nægte al adgang til Internettet, bede ZoneAlarm om at spørge, før den tillader opkobling. Herefter giver du permanet tilladelse /ikke tilladels til de programer der prøver at få adgang til Internettet.

Messenger mv. kan du fjerne ved at skrive msconfig i START KØR vælg Fanebladet START og TJENESTER.

Vh

Jan C",)
Avatar billede mulemule Nybegynder
12. december 2006 - 11:20 #4
Jeg har brug for en firewall som kun tillader helt almindelig internet browsning i port 80, og intet andet.

Det er klogt i min konkrete situation.

Er der nogen der har en ide ?
Avatar billede jacla Nybegynder
12. december 2006 - 12:50 #5
Køb en harware´Firewalle gå ind via consol-porten sæt den optil deny all allow Gateway IP-Adr port 80
Avatar billede mulemule Nybegynder
12. december 2006 - 13:50 #7
Tak, jeg kigger på det.

Jeg ved godt at en hardware firewall kan gøre det.

Nå jeg spørger er det fordi at jeg godt vil test hvordan min application virker med en hardware firewall sat op på denne måde.

Men p.t. roder jeg lidt med den der comodo firewall, den virker lidt bedre synes jeg.

Tak indtil videre.
Avatar billede jacla Nybegynder
14. december 2006 - 20:14 #8
Den skulle udkomme på dansk inden længe, er en af de bedre freeware

vh

Jan C",)
Avatar billede jacla Nybegynder
14. december 2006 - 20:31 #9
Avatar billede langbein Nybegynder
16. december 2006 - 23:40 #10
mulemule ->

Har testet litt på personal firewalls i dag og kan bekrefte at det er enfirewall som kan settes opp til å gjøre eksakt det som du etterlyser. Dette er Comodo. http://www.personalfirewall.comodo.com
Avatar billede langbein Nybegynder
16. december 2006 - 23:42 #11
Se i den forbindelse denne beskrivelsen:

Application Component Authentication - validates all the components of an application before allowing it internet access.

Det er faktisk dette du etterspør i ditt spørsmål. Har ikke sett andre personal firewalls som kan akkurat dette.