Avatar billede seff Nybegynder
08. december 2006 - 20:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløst mellem 2 AP eller Routere?

Hej

Jeg har behov for at opsætte et Access Point eller en trådløs router i min kælder, som gerne skal kunne "snakke" med min trådløse router som styrer internetforbindelsen. Kan det overhovedet lade sig gøre, og i så fald hvordan? Årsagen er at jeg har en stationær pc og en printer, som jeg gerne vil have på netværket, og de har kun alm netkort.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 20:04 #1
det er en bridge du søger, flere producenter har dem i deres sortiment. (linksys bla. wet54G)
Avatar billede seff Nybegynder
08. december 2006 - 20:16 #2
Jeg har ved en fejl købt et trådløst AP. Ville jeg kunne sætte det til mit adsl modem istedet for routeren, og så bruge routeren, som en slags bridge? Det er henholdvis en D-Link DWL-G700AP og en D-Link Dl-514.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 20:19 #3
nej og du ville miste router funktionen, så det kan ikke anbefales.
Avatar billede seff Nybegynder
08. december 2006 - 20:20 #4
Ok. Tak for hjælpen.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 20:22 #5
demoshop har af og til noge billige 7i1 enheder, der virker som repeater, bridge, AP, minimal router og nogel flere ing, det kunne være en løsning ;)