Avatar billede kold6000 Nybegynder
08. december 2006 - 00:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Makro går ned ved fletning af etiketter i word

Når jeg laver en almindelig fletning af label i Word trukket udfra excel har jeg ingen problemer.
Hvis jeg så forsøger at indspille en makro for dette går denne kold...
Den går ALTID kold i nedenstående linie

WordBasic.MailMergePropagateLabel

Da det er labels der er tale om bliver skærmen delt op små firkanter som selve labelsene, men så vidt jeg kan forstå ud af fejlen, så er det noget med opdeling af siden til labels, eller hvad?

Er der nogen der kan løse mit problem?

Jeg har lige indsat hele makroen. Ikke sikkert at den giver mening, men det er et forsøg værd...

Sub import_labels11()
'
' import_labels11 Makro
' Makro indspillet 08-12-2006 af ZZ
'
    ActiveDocument.MailMerge.MainDocumentType = wdMailingLabels
    ActiveDocument.MailMerge.MainDocumentType = wdFormLetters
    ActiveDocument.MailMerge.OpenDataSource Name:= _
        "D:\dokumenter\Kundeliste (version 11).xls", ConfirmConversions:=False, _
        ReadOnly:=False, LinkToSource:=True, AddToRecentFiles:=False, _
        PasswordDocument:="", PasswordTemplate:="", WritePasswordDocument:="", _
        WritePasswordTemplate:="", Revert:=False, Format:=wdOpenFormatAuto, _
        Connection:= _
        "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Password="""";User ID=Admin;Data Source=D:\dokumenter\Kundeliste (version 11).xls;Mode=Read;Extended Properties=""HDR=YES;IMEX=1;"";Jet OLEDB:System database="""";Jet OLEDB:Registry Path="""";Jet OLEDB:Database Password="""";Jet OLE" _
        , SQLStatement:="SELECT * FROM `Labels$`", SQLStatement1:="", SubType:= _
        wdMergeSubTypeAccess
    ActiveDocument.Fields.Add Range:=Selection.Range, Type:= _
        wdFieldAddressBlock, Text:= _
        "\f ""<<_FIRST0_" & Chr(13) & ">><<_COMPANY_" & Chr(13) & ">><<_STREET1_" & Chr(13) & ">><<_STREET2_" & Chr(13) & ">><<_POSTAL_  >><<_CITY_>><<" & Chr(13) & "_COUNTRY_>>"" \l 1030 \c 2 \e ""Danmark"" \d"
*******OBS*****    WordBasic.MailMergePropagateLabel
    ActiveDocument.MailMerge.OpenDataSource Name:= _
        "D:\dokumenter\Kundeliste (version 11).xls", ConfirmConversions:=False, _
        ReadOnly:=False, LinkToSource:=True, AddToRecentFiles:=False, _
        PasswordDocument:="", PasswordTemplate:="", WritePasswordDocument:="", _
        WritePasswordTemplate:="", Revert:=False, Format:=wdOpenFormatAuto, _
        Connection:= _
        "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Password="""";User ID=Admin;Data Source=D:\dokumenter\Kundeliste (version 11).xls;Mode=Read;Extended Properties=""HDR=YES;IMEX=1;"";Jet OLEDB:System database="""";Jet OLEDB:Registry Path="""";Jet OLEDB:Database Password="""";Jet OLE" _
        , SQLStatement:="SELECT * FROM `Labels$`", SQLStatement1:="", SubType:= _
        wdMergeSubTypeAccess
    ActiveDocument.Fields.Add Range:=Selection.Range, Type:= _
        wdFieldAddressBlock, Text:= _
        "\f ""<<_FIRST0_" & Chr(13) & ">><<_COMPANY_" & Chr(13) & ">><<_STREET1_" & Chr(13) & ">><<_STREET2_" & Chr(13) & ">><<_POSTAL_  >><<_CITY_>><<" & Chr(13) & "_COUNTRY_>>"" \l 1030 \c 2 \e ""Danmark"" \d"
    WordBasic.MailMergePropagateLabel
    With ActiveDocument.MailMerge
        .Destination = wdSendToNewDocument
        .SuppressBlankLines = True
        With .DataSource
            .FirstRecord = wdDefaultFirstRecord
            .LastRecord = wdDefaultLastRecord
        End With
        .Execute Pause:=False
    End With
End Sub
Avatar billede kold6000 Nybegynder
08. december 2006 - 00:42 #1
Glem det. problemet blev løst af sig selv ;-)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
24. marts 2007 - 16:26 #2
Har også problemer med 'ActiveDocument.MailMerge.OpenDataSource ...'

Hvad blev løsningen på dit problem?