Avatar billede koden Novice
06. december 2006 - 10:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

En router med ADSL modem

jeg har en linksys WAG54 trådløs router, hvor der er indbygget modem.
Modem delen gør jo at man kan spare den der TDC speedstream modem.
Men selv med oplysninger fra TDC kan jeg ikke få den til at virke på modem delen.
Virker fint som router når TDC speedstream modem er imellem.
Det er sikkert nogle oplysninger der mangler, men TDC supporterer jo selvfølgelig ikke noget de ikke sælger.

TDC sælger en trådløs router Netopia 3347 med modem, som er konfigureret rigtigt.
D.v.s. de sælger den næppe, men en TDC mand viste mig han havde den i bilen og de brugte den til erhversløsninger.

Nogen der kender til den eller andre der kan arb. sammen med TDC system??

kan man evt. finde denne router på nettet og købe den der og er den så konfigureret rigtigt??
Det mente TDC manden man kunne.
Avatar billede koden Novice
06. december 2006 - 10:33 #1
Har lige talt med TDC.
de siger at for at kunne bruge denne netopia med alt indbygget, så skal jeg have en statisk IP med DHCP.

Min nuværende adsl løsning er kun statisk.
Så det kræver en abennementsændring...

Men jeg har ikke en dyt forstand på om det passer hvad de siger eller ej.
Avatar billede koden Novice
06. december 2006 - 14:20 #2
Genrelt: er der noget man sakl være opmærksom på, når man nu skifter udbyders router ud med sin egen??
Er der noget sikkerhed på udbyders router (TDC) som måske ikke er slået til på den man sætter op istedet???
Avatar billede koden Novice
11. december 2006 - 22:32 #3
luk