Avatar billede tim84 Nybegynder
04. december 2006 - 18:26 Der er 10 kommentarer

Min skærm går i sort ved brug af msn.

Jeg fik en virus(trojen) gennem msn. jeg har brugt mcafee til at fjerne virussen, hvilket også har virket. For en sikkerheds skyld har jeg også kørt ccleaner. Men hver gang jeg bruger msn messenger, i et stykke tid, går min skærm i sort. Jeg kan derefter ikke fortage mig noget, det eneste der kan gøres er at genstarte computeren. Alle mine gendannelsespunkter er også slettet. Jeg har arbejdet med computeren i lang tid uden at køre msn messenger og det virker fint.

Er der nogen her der kan hjælpe mig med at rette dette problem?

MVH
Tim
Avatar billede fromsej Praktikant
04. december 2006 - 18:29 #1
Følg vejledningen i denne artikel:
http://www.eksperten.dk/artikler/1021
Avatar billede tim84 Nybegynder
05. december 2006 - 10:01 #2
Hej

nu har jeg gjort det der står i artiklen,
men kom til at køre drweb i normal tilstand første gang, anden gang glemte jeg at ændre de ting i options, og den tredje gang hvor jeg gjorde det rigtig fandt den ingen virus.
Derefter er tingene gjort som det skal..

Sender første to log fra drweb osv.

drweb 1:
POSTOOBE.NEC;C:\DRIVERS;VBS.Generic.278;Deleted.;
drweb 2:
A0029139.exe;C:\System Volume Information\_restore{4D25720C-D913-4297-878B-534CFAB8E819}\RP88;Trojan.DownLoader.15256;Incurable.Moved.;

Super anti spyware:
SUPERAntiSpyware Scan Log
Generated 12/05/2006 at 00:18 AM

Application Version : 3.3.1020

Core Rules Database Version : 3141
Trace Rules Database Version: 1157

Scan type      : Complete Scan
Total Scan Time : 00:24:51

Memory items scanned      : 169
Memory threats detected  : 0
Registry items scanned    : 5305
Registry threats detected : 5
File items scanned        : 17620
File threats detected    : 10

Adware.Tracking Cookie
    C:\Documents and Settings\Studio\Cookies\studio@2o7[1].txt
    C:\Documents and Settings\Studio\Cookies\studio@adtech[1].txt
    C:\Documents and Settings\Studio\Cookies\studio@cgi-bin[1].txt
    C:\Documents and Settings\Studio\Cookies\studio@msnportal.112.2o7[1].txt
    C:\Documents and Settings\Studio\Cookies\studio@mediaplex[1].txt
    C:\Documents and Settings\Studio\Cookies\studio@track.adform[2].txt
    C:\Documents and Settings\Studio\Cookies\studio@atdmt[2].txt
    C:\Documents and Settings\Studio\Cookies\studio@advertising[1].txt
    C:\Documents and Settings\Studio\Cookies\studio@tribalfusion[1].txt

Adware.Toolbar888
    HKCR\Interface\{C6F2214E-0B54-45A9-B90D-7DD4BA45ED0B}
    HKCR\Interface\{C6F2214E-0B54-45A9-B90D-7DD4BA45ED0B}\ProxyStubClsid
    HKCR\Interface\{C6F2214E-0B54-45A9-B90D-7DD4BA45ED0B}\ProxyStubClsid32
    HKCR\Interface\{C6F2214E-0B54-45A9-B90D-7DD4BA45ED0B}\TypeLib
    HKCR\Interface\{C6F2214E-0B54-45A9-B90D-7DD4BA45ED0B}\TypeLib#Version

Trojan.Freeprod
    C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\STUDIO\DOCTORWEB\QUARANTINE\A0029139.EXE

Evido:
---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            02:28:46, 05-12-2006
+ Report-Checksum:        B0B5377E

+ Scan result:

    C:\Documents and Settings\Studio\Cookies\studio@www.myaffiliateprogram[2].txt -> Spyware.Cookie.Myaffiliateprogram : Cleaned with backup
    C:\Programmer\SWiSHpix\ScreenSaver.scr -> Heuristic.Win32.Dialer : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\MRT.exe -> Heuristic.Win32.AVKiller : Cleaned with backup

::Report End

Hijackthis:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 09:44:40, on 05-12-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINDOWS\system32\crypserv.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLService.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
c:\programmer\mcafee.com\agent\mcdetect.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe
C:\WINDOWS\system32\slmdmsr.exe
C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\STDSB.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\Icon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Apps\Powercinema\PCMService.exe
C:\Programmer\SyncroSoft\Pos\H2O\cledx.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Creative\SBLive 24-Bit External\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe
C:\Programmer\McAfee.com\VSO\mcvsshld.exe
c:\programmer\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\Programmer\McAfee.com\VSO\oasclnt.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\RemoteControl\RCMan.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Studio\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Packard Bell
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = wwwproxy.tnb.aau.dk:3128
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {C004DEC2-2623-438e-9CA2-C9043AB28508} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [STDSB] C:\WINDOWS\system32\drivers\STDSB.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Icon] C:\WINDOWS\system32\drivers\Icon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "c:\Apps\Powercinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [H2O] C:\Programmer\SyncroSoft\Pos\H2O\cledx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SbUsb AudCtrl] RunDll32 sbusbdll.dll,RCMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Programmer\Creative\SBLive 24-Bit External\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "C:\PROGRA~1\McAfee.com\VSO\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] C:\Programmer\McAfee.com\VSO\mcvsshld.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OASClnt] C:\Programmer\McAfee.com\VSO\oasclnt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RemoteCenter] C:\Programmer\Creative\MediaSource\RemoteControl\RCMan.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O4 - Global Startup: Cisco Systems VPN Client.lnk = C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\vpngui.exe
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: Crypkey License - Kenonic Controls Ltd. - C:\WINDOWS\SYSTEM32\crypserv.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Generic Service for HID Keyboard Input Collections (GenericHidService) - Unknown owner - c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
O23 - Service: McAfee WSC Integration (McDetect.exe) - McAfee, Inc - c:\programmer\mcafee.com\agent\mcdetect.exe
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - McAfee Inc. - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee Task Scheduler (McTskshd.exe) - McAfee, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) -  - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slmdmsr.exe
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe

Er min pc renset nu eller er der mere der skal gøres?

MVH
Tim
Avatar billede tim84 Nybegynder
05. december 2006 - 15:55 #3
Jeg prøvede at køre msn igen her nu, men så crashede min pc igen... hmmm

Er der nogen der kan hjælpe mig...

Er der virkelig ikke andre udveje end at formatere C: og installere windows igen?
Spørgsmålet er så, om det overhovedet vil hjælpe?

Tim
Avatar billede fromsej Praktikant
05. december 2006 - 16:22 #4
Afinstallerede du MSN først, og slettede mappen?
Avatar billede tim84 Nybegynder
05. december 2006 - 16:36 #5
altså før jeg kørte de anbefalede virus programmer igennem, prøvede jeg at afinstallere msn og geninstallere det... men efter det har jeg ikke afinstalleret det...
prøver lige at gøre det-....
Avatar billede tim84 Nybegynder
05. december 2006 - 16:46 #6
nu har jeg afinstalleret messenger, og slettet de filer jeg kan finde der hedder messenger og msn, men kan ikke slette den mappe der hedder Programmer/messenger..
nu prøver jeg at installere messenger igen..
Avatar billede tim84 Nybegynder
05. december 2006 - 17:01 #7
ok...forløbig køre det fint, men giver lige besked, når jeg er sikker,..
Avatar billede tim84 Nybegynder
08. december 2006 - 11:18 #8
Det ser ud til at være fint nu... har ikke haft problemer med msn siden sidst...
så siger mange tak til fromsej for hjælpen..
tak
mvh
Tim
Avatar billede tim84 Nybegynder
08. december 2006 - 11:19 #9
ups... det var nok en kommentar...
sorry..
Avatar billede fromsej Praktikant
08. december 2006 - 16:19 #10
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart.

O3 - Toolbar: (no name) - {C004DEC2-2623-438e-9CA2-C9043AB28508} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

---------------------------------------
Det er alt.

Du bør lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere den.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse.

For at holde den ren kan du kigge på vores pakke til formålet.
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://fromsej.dk/html/avoid.html
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.