Avatar billede bbkdk Seniormester
03. december 2006 - 20:32 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Print af billeder

Jeg fotograferer med et analogt kamera, hvor jeg så scanner negativerne eller dias ind, hvis jeg skal bruge dom i digitalt format.
Jeg har da også overvejet af skifte til et digitalt spejlrefleks. Men der er et problem, idet jeg tager en del portrætter og bryllupsbilleder m.v.
Og her duer det ikke med billederne fra den lokale brugs eller lignende.
Jeg ved, at f.eks. GABS har en professionel afdeling, men hvordan kommer man i forbindelse med dem, og hvorledes er det med priserne, da jeg jo ikke har de store oplag.
Jeg ved, at i Tyskland er der flere fremkaldelanstalter, der tilbyder kvalitet (inkl. beskæring m.v.) til absolut rimelige priser. Det gælder f.eks. Brenner.
Er der nogen der har erfaring på området?

M.v.h.
bbkdk
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
03. december 2006 - 20:40 #1
Prøv at spørge GABS direkte:

http://www.gabs.dk/kontakt.aspx
Avatar billede bbkdk Seniormester
04. december 2006 - 12:51 #2
Ok Foxmulder58 - hvis der ikke kommer andre svar, får du points - er det ok, hvis jeg lige afventer et par dage?
Avatar billede pehory Nybegynder
04. december 2006 - 16:45 #3
For det første skal du jo være opmærksom på at din skærm er af en ordenlig kvalitet og at den er kalibreret. Ellers kan det hele være lige meget.
Så skal du sætte dig ind i hvordan en computer og de programmer du bruger opfører sig mht. forskellige spektrum'er (rgb, srgb). Vær også opmærksom på hvilken ICC-profil du kører med.

http://billedbutikken.dk/ leverer rigtige gode billeder, hvis du selv har styr på ovenstående. Ellers har du vel en fotobutik, der har eget lab, i nærheden?
Avatar billede bbkdk Seniormester
04. december 2006 - 18:50 #4
Vil I begge lægge et svar, så fordeler jeg med 20 til Foxmulder58 og 80 til pehory, hvis det da er i orden med jeg.
Avatar billede pehory Nybegynder
04. december 2006 - 19:06 #5
Du kan læse mere om farver her: http://www.digitalfotoonline.dk/show.asp?ID=580
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. december 2006 - 21:24 #6
ok svar :)