Avatar billede mstorgaard Praktikant
02. december 2006 - 19:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lov med hensyn til abonnementsperioder

Jeg havde haft et webhotel i 11½ måneder og jeg havde helt glemt at det var blevet så sent, så jeg prøvede at opsige webhotellet. Dette var ikke muligt inden næste abonnementsperiode, og jeg var derfor tvunget til at betale for endnu 12 måneders webhotel.

1. Er det lovligt automatisk at forny en abonnementsperiode efter 12 måneder?
2. Jeg har så yderligere læst mig til at hvis man har været abonnent i over 12 måneder har man altid ret til at opsige abonnementet med 3 måneders varsel. Er dette rigtigt?
3. Har jeg ret til pengene tilbage i følge nummer 2?

Jeg vil gerne have nogle troværdige kilder på ovenstående spørgsmål, så jeg kan benytte dem, hvis jeg vælger at klage til firmaet (:
Avatar billede niels_hansen Praktikant
02. december 2006 - 19:41 #1
hvorfor ikke fortsætte i http://www.eksperten.dk/spm/748389 hvor du allerede har fået links til de tekster du søger ?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
02. december 2006 - 19:48 #2
Jeg syntes jeg hijackede en andens tråd, og her har jeg mulighed for at give point for svarene (:

Og så mistede jeg lidt overblikket i den anden tråd.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
02. december 2006 - 20:21 #3
ja ok (havde slet ikke set det ikke var samme person der stillede spørgsmål, som havde opretet spørgsmålet) ;)

1 ja det er lovligt (det er varigheden der ikke er helt iorden i det andet tilfælde)
2 det link gav jeg i den anden trå ;) (med § ihenhold til relevant lov)
3 ja, hvis man har betalt for 12 mdr (udover de første 12), bør du få de resterende 9 måneder retur.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
02. december 2006 - 20:26 #4
1. Mener du er det ikke er helt i orden at perioden automatisk bliver forlænget med 12 måneder?
2. Ja, den har jeg fundet nu, tak (:
3. Ja, men står det officielt skrevet? (:
Avatar billede niels_hansen Praktikant
02. december 2006 - 20:37 #5
1 nej det er ikke iorden, hvis det er umuligt for forbrugeren at komem ud af aftalen igen (sagen er at sammenligned med viasat sagerne)

3 mener jeg helt bestemt står i et af de link jeg lagde ;)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
19. december 2006 - 10:24 #6
Smid et svar :)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. december 2006 - 10:28 #7
svar.