Avatar billede nicolaj_s Nybegynder
01. december 2006 - 21:41 Der er 17 kommentarer

Kan ikke starte computeren

Hej

Jeg er ny herinde, så ved ikke om det er det rigtige sted, hvor jeg har placeret indlæget.

Men jeg har et alvorligt prblem. Jeg kan ikke starte min pc rigtigt. Hver gang jeg trykker på knappen tænder den, men skærmen er stadig i standby. Hvis jeg nu trykker på tænd/sluk knappen igen, sker der intet! Der sker heller ikke det helt store hvis jeg trykker på genstarts knappen. Kan kun slukke fo den, hvis jeg hiver stikket ud.

Det hele startede da computeren genstartede uden, at jeg havde bedst den om det. I starten startede pcen bare normalt op, men senere blev det til, at den ikke kan bruges.

Har tjekket at sidder, som det burde.

Hvad kan jeg gøre???!!!

MVH Nicolaj
Avatar billede hugodell Nybegynder
02. december 2006 - 00:01 #1
Kan du komme ind i BIOS. På den måde kan du finde ud af om det er en hardware fejl eller Windows fejl. Bipper den forøvrigt når du tænder?
Avatar billede nicolaj_s Nybegynder
02. december 2006 - 00:04 #2
Den plejer at sige BIIP når jeg tænder den, men nej, den siger det ikke. Hvordan kan jeg komme ind i BIOS? Skærmen reagerer ikke, den viser intet, heller ikke hvis jeg slutter TVet til..
Avatar billede nicolaj_s Nybegynder
02. december 2006 - 00:06 #3
Liller11: Tak tak. Men tal venligst pænt til mig. Hvad mener du med Balsamér?
Avatar billede nicolaj_s Nybegynder
02. december 2006 - 00:11 #4
Ahh, okay, liller. Er ikke det jeg har tænkt mig i hvert fald. ;)
Avatar billede hugodell Nybegynder
02. december 2006 - 00:17 #5
Jeg kan godt se du har et problem når du ikke engang kan komme i BIOS. Med mindre din PC er før år 2000 så glem liller11. Har du mange vigtige data i den?
Avatar billede nicolaj_s Nybegynder
02. december 2006 - 00:20 #6
Vigtige og vigtige.. For mig er der nogle vigtige, men ikke nogle, som jeg ikke kan leve uden. Der er lidt spil, musik og andet små knas. Min pc er 2½ gammel.
Avatar billede hugodell Nybegynder
02. december 2006 - 00:26 #7
Du siger at PC´en startede af sig selv? Har du firewall og antivirusprogram?
Avatar billede nicolaj_s Nybegynder
02. december 2006 - 00:28 #8
Nej, den genstartede af sig selv. Har vst nok firewall, men der er tid siden, at den er blevet virustjekket.
Avatar billede hugodell Nybegynder
02. december 2006 - 00:29 #9
Det lyder som en ondsindet virus, men er ikke sikker.
Avatar billede hugodell Nybegynder
02. december 2006 - 00:33 #10
Hvis det er f.eks en fejl med rammene, ville den opføre sig ligesådan, men normalt ville der osse komme flere bip.
Avatar billede hugodell Nybegynder
02. december 2006 - 00:38 #11
Havde den blå skærm med fejlmeldinger dengang problemet startede? I så fald tyder det på at harddisken er stået af. Har du skubbet til den, har den været på gulvet? Jeg ville starte med at chekke at ram og ledninger sidder ordenligt.
Avatar billede nicolaj_s Nybegynder
02. december 2006 - 00:40 #12
Den virker åbenbart nu. :S Skulle lige vise min bror, hvad der var galt, og så virkede den. :) Virustjekker den lige.
Avatar billede nicolaj_s Nybegynder
02. december 2006 - 00:42 #13
Jeg takker for hjælpen (selvom, at det ikke løste problmet. ;))
Avatar billede hugodell Nybegynder
02. december 2006 - 00:54 #14
Jeg ville stadig nok chekke at alting sidder i den som det skal. Ellers kan det måske ske igen.
Avatar billede exp Juniormester
02. december 2006 - 13:21 #15
Alle liller11's kommentarer er slettet.

exp/coadmin