Avatar billede goblin Nybegynder
01. december 2006 - 20:54 Der er 3 kommentarer

Computer tænder ikke efter hardware justering

Da jeg havde varmeproblemer, besluttede jeg at pille mine CPU og GFX kølere ud af mit kabinet (lod grafikkort-køleren sidde på kortet) og rensede dem for støv.

Da jeg havde sat dem på plads igen, startede computeren til min overraskelse ikke, men kun vifterne på blæserne kørte. Efter at have leget lidt med I/O switchen og tænd-knappen startede den omsider, men da jeg slukkede den, blev kølerne ved med at køre indtil I/O knappen blev slået fra.
Derefter kunne computeren ikke tændes/startes.

Det eneste jeg får ud af at flippe I/O switchen er et kort blink i den grønne lampe på motherboardet, og at kølerne starter.

Det er længe siden jeg har samlet computeren, så jeg på nogen måde kunne slippe for at gennemgå alting igen, og om der tilfældigvis er et kabel, jeg har glemt at sætte i igen eller noget lignende.

Tak.
Avatar billede kogt Nybegynder
06. december 2006 - 16:49 #1
Tjek om du har fast GFX sat ordentlig paa plads..!

tjek alle kabler igennem..!

hva CPU har du..? ellers

ny cpu med heatsink
saa skulle der naesten ikke kunne ske noget..!

gammel CPU uden heatsink (mest AMD cpuer)
Tjek din CPU, maaske har du knust et hjoerne paa kernen, da du satte koeleren paa CPU'en igen..!
Avatar billede goblin Nybegynder
06. december 2006 - 20:59 #2
Tak for svaret.
Jeg løste midlertidigt problemet ved at disconnecte mit CD-drev, men nu er den begyndt igen. De sidste to gange jeg har lukket maskinen ned, er den grønne pære på motherboardet gået ud (og jeg er tilbage med overnævnte problem) - første gang løste jeg det ved at flippe I/O switchen, en løsning der holdt til næste boot, og nu kan jeg skrive på den, så længe kabinettet befinder sig i vandret position. Rejser man det op går pæren ud og alt slukker.

Det tolker jeg dog som en god ting, på trods af at jeg ikke kan se problemets kerne, da der muligvis er tale om en løs forbindelse eller lignende. Hvis du har nogle idéer om hvad det kan være... be my guest.

Mine specs er som følger:
AMD Athlon 64 3200+ med ZALMAN CNPS 7000B-Cu
Kingston PC 3200 2048 MB RAM
Inno3D Geforce 7800 GT med Zalman VF700-CU
Seagate Barracuda 7200.9 160 GB
Chill Innovation CP-400P2
Avatar billede kogt Nybegynder
06. december 2006 - 21:29 #3
tjek om dine ram sidder loest...

tjek lige at der ikke er sorte maerker paa dine stik til stroemforsyningen molex stik og 20 eller 24 pins stik til bundkortet...

maaske kan det vaere din PSU ikke kan mere hvorgammel er den...?

tjek om batteriet sidder ordentlig :)