Avatar billede mollernielsen Nybegynder
01. december 2006 - 09:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trådløs router

Jeg har en D-link DI514 som router,og to pc den ene er kopplet med fast line til router,nr 2 er trådløs og den bliver registret i router, men jeg kommer ikke på internettet, hvad er der galt??
mollernielsen
Avatar billede nva Praktikant
01. december 2006 - 09:23 #1
Her er en lille artikel vedr. fejl på trådløst netværk http://www.pcworld.dk/art/7200?page=1
Avatar billede mollernielsen Nybegynder
01. december 2006 - 09:32 #2
Jeg har læst artiklen, jeg har pinget router men får inget signal fra den trådløse anslutning, men i det trådløse kort er der også indstillninger som på routeren, det er måske der fejlen ligger?
Avatar billede nva Praktikant
01. december 2006 - 09:37 #3
Hvis du har kryptering på, skal du huske at angive det rigtige password - men det ved du jo godt. Prøv først uden kryptering så du ved det ikke er det, der er problemet. Tjek evt. firewall.
Avatar billede nva Praktikant
01. december 2006 - 09:40 #4
Hvis du laver en IPCONFIG /ALL fra 'kør - cmd' hvad viser den så på den der kører trådløst ift. den der er kablet?
Avatar billede mollernielsen Nybegynder
01. december 2006 - 09:50 #5
Den kommer med 3 adresser 192.168.0.1 og 0.2 og 0.3
den trådløse ser ud til at kopple sig op, men det går uuuutroligt langsomt :)
Jeg har ikke krypteret noget for der er ikke naboer i miles omkreds !!
Avatar billede nva Praktikant
01. december 2006 - 09:58 #6
192.168.0.1 er vel din router og skal så stå som 'standard gateway' når du lister dit netkort. Får du noget under DNS? Og hvad mener du med at der kommer 3 adresser? Du kan skrive denne kommando:
ipconfig /all > ipconfig.txt
og så finde txt-filen bagefter og kopiere indholdet herind.
Avatar billede mollernielsen Nybegynder
01. december 2006 - 10:37 #7
De 3 adresser er skabt af DHCP. Under DSN får jeg at 192.168.0.1 er Gateway.Men jeg kommer tilbage efter kl 14, så er jeg hjemme ;)
Avatar billede mollernielsen Nybegynder
01. december 2006 - 18:08 #8
Hej nu gir jeg op, det virker ikke med trådløst, så nu trækker vi snor istedet.
nva! tak for dine tips, læg et svar så jeg kan lukke.
mollernielsen
Avatar billede nva Praktikant
04. december 2006 - 11:22 #9
Læg selv et svar og accepter det - så beholder du dine points.
Avatar billede mollernielsen Nybegynder
04. december 2006 - 13:11 #10
ok så gör jeg det, men tak i allefall.
Avatar billede nva Praktikant
04. december 2006 - 13:42 #11
Husk at markere dit navn og acceptere svaret så spørgsmålet lukkes.