Avatar billede den33 Nybegynder
30. november 2006 - 10:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

de må ikke få adgang til www.arto.dk

På mit bibliotek, må låner ikke få adgang til arto.dk og runescape.
Men de må gerne gå på biblioteks database.
Men hvis jeg blocker arto, og runescape, så ryger vores aktiv desktop.
Og hvis jeg truster vores database, er det kun vores start side der bliver trustet, ikke de links, den indholder.

jeg blocker, og truster igennem explorer, men det virker som sagt ikke. Er der en anden måde at gøre det på, eller er jeg bare en idiot.

mhv den33
Avatar billede nva Praktikant
30. november 2006 - 10:08 #1
Du kan gøre det via hosts-filen, men det er vist en håbløs kamp, da der findes mange andre sider, der hjælper med at 'snyde' folk ind på de forbudte steder.
Avatar billede phliplip Nybegynder
30. november 2006 - 10:09 #2
Du sætte en proxy op der gør det. Ved dog ikke hvordan !-)
Avatar billede nva Praktikant
30. november 2006 - 10:09 #3
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
30. november 2006 - 10:46 #4
Du kan ændre i den fil der hedder:
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts - åben den med notepad

I den kan du se der står:

127.0.0.1      localhost

lige der under kan du så skrive:
127.0.0.1      arto.dk
127.0.0.1      www.arto.dk

127.0.0.1 er den lokale adresse på den enkelte maskine - den kan du evt. erstatte med ip adressen på jeres webserver - så kommer de tilbage til bibliotekets hjemmeside når de går på arto.dk.

Det er en mulighed - ellers er det programmer som Parent Control - der findes mange af dem på nettet - evt. i Norton Internet Security.
Avatar billede den33 Nybegynder
30. november 2006 - 10:52 #5
sorry: esbweb, men nva, kom med det rigtige svar først, så han for point.
Avatar billede den33 Nybegynder
30. november 2006 - 10:59 #6
men hvorfor virker det ikke ved, http://webmessenger.msn.com/.
det virker fint ved arto. og runescape
Avatar billede olebole Juniormester
30. november 2006 - 11:05 #7
<ole>

Mon ikke, det er fordi, host på den adresse er msn.com? webmessenger er kun et sub-domain under msn.com

/mvh
</bole>
Avatar billede den33 Nybegynder
30. november 2006 - 11:14 #8
kan heller ikke lige blocke msn.com