Avatar billede hamsjell Nybegynder
30. november 2006 - 09:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af felt med dokument navn og sti i word skabelon

Jeg har et simpelt problem - måske !
Jeg har oprettet en wordskabelon, hvor der i bundtekst er indsat feltet der angiver filnavn og sti.
Når jeg benytter denne skabelon, bliver navnet sat til eks. Dokument1, og ændres ikke automatisk, når jeg gemmer dokument til den rigtige sti og filnavn.
Feltkoden er : FILENAME  \p
Kan jeg ikke defnere det i skabelonen selv at den skal "autoopdateres"
Jeg arbejder i Office 2003
Avatar billede jkrons Professor
30. november 2006 - 10:16 #1
Word har desværre ikke et begreb, der hedder autoopdatering af felter. Men hvis du gemmer, lukker og åbner, skulle det gerne blive korrekt. Eller sæt Opdater felter til under Funktioner - Indstillinger- Udskrift. Så burde du kunne nøjes med at vælge vis udskrift for at få opdateret.
Avatar billede hamsjell Nybegynder
30. november 2006 - 10:25 #2
Ja, de løsninger har jeg også fundet, men er det virkeligt sandt at den ikke kan håndtere det ?
Vi har i virksomheden brugt Lotus wordPro indtil nu, og da er der har den altid kunnet det !
ØV
Avatar billede jkrons Professor
30. november 2006 - 10:47 #3
Ja, det er sandt. Words feltopdaterign er manuel. Tryk Ctrl+A for at markere hele teksten, og F9 for at opdatere dine felter
Avatar billede hamsjell Nybegynder
05. januar 2007 - 15:42 #4
OK - ja der er åbenbart ikke andre der har bedre løsninger - til jkrons - læg et svar så får du point
Avatar billede jkrons Professor
05. januar 2007 - 16:15 #5
Her er et svar