Avatar billede grafik-anders Mester
28. november 2006 - 21:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vores webhotel er ret langsomt (synes I ikke?)

Hej

Vi har et website, men synes at det loader meget langsomt. Den ligger hos b-one, der ikke mener, at de kan gøre noget ved det.

Er det fordi at b-one er et billigt skod webhotel eller er der noget andet, som vi kan gøre?

Er der nogen, som har erfaringer med b-one i forhold til andre steder?

Er der nogle, der har andre gode råd til os?

Det er selvfølgelig en betingelse, at man er uvildig, når man lægger et svar, men det siger vel sig selv.

Sitet hedder:
www.firstdisplay.com

Hilsen
Anders
Avatar billede driis Nybegynder
28. november 2006 - 21:21 #1
Siden føles lidt langsom, men ikke usædvanligt langsom.

b-one er selvfølgelig billigt, og kvalitet/hastighed følger typisk med prisen. Men det kan dog sagtens være at i kan hente noget performance ved at se på, om koden kan forbedres. Hvis der blot er statisk html på siden, er der dog sikkert ikke noget at hente her.
Avatar billede keysersoze Guru
28. november 2006 - 21:22 #2
lad os sige det på den måde, at man får hvad man betaler for - og b-one (eller One som de vel bare hedder nu) hører til i den absolut billige ende.

Når det så samtidig er sagt er det selvfølgelig svært at svare entydigt på uden at kende mere til baggrunden for det hele - men den første ting jeg i hvert fald lagde mærke til var, at de billeder, der vises på forsiden ikke er optimeret til web (det ene fylder over 100kb!!). Samtidig får jeg javascript fejl hvilket heller ikke er optimalt - og så er der jo al den dynamiske kode bag (altså php'en) som vi ikke kan se og som der også kan ligge problemer i.

Når jeg surfer rundt oplever jeg ikke umiddelbart at det går langsomt - kun at billederne tager for lang tid at loade og det er ikke webhotellets skyld.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
28. november 2006 - 21:23 #3
gør du grin med os eller ? http://www.eksperten.dk/spm/747640
Avatar billede simplus Nybegynder
28. november 2006 - 21:27 #4
Tyder på lidt reklamering af eget site ;-)

  Forresten er dit site ikke spor langsomt i ie7 :0)

Flot design iøvrigt.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2006 - 21:29 #5
jo der er mange måder at prøve på at få besøghende til sin hjemmeside !!
One.com er hverken hurtigere eller langsommere end alle andre, det afhænger helt af hjemmesidens load hastighed.
Avatar billede grafik-anders Mester
28. november 2006 - 23:55 #6
nej, - bestemt ikke - DETTE ER IKKE MENT SOM EN REKLAME!

Det er helt alvorligt ment og det første spørgsmål kom jeg ved en fejl til at oprette et forkert sted, hvilket jeg har forsøgt at undskylde allerede. En venlig sjæl viste min den rigtige kategori, hvorefter jeg lukkede det 'forkerte' spørgsmål og oprettede dette.
Avatar billede keysersoze Guru
10. december 2006 - 02:26 #7
lukketid?
Avatar billede grafik-anders Mester
10. december 2006 - 12:13 #8
Jep, - lad os bare sige det.

tak for det!