Avatar billede avminarm Juniormester
23. november 2006 - 23:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cypercity - alm router, men ønsker måske trådløs?

Hej

Jeg har nogle venner der bor langt ude på landet og derfor er deres muligheder for en internet udbyder begrænsede.

De har nu bestilt telefoni + en 512/128 forbindelse hos cypercity og har modtaget udstyr, men først nu får de at vide fra cypercity ar routeren skal være placeret ved 1. telefon stik i huset og det er self ikke lige hvor PC står.

Nå anyway jeg har lovet at hjælpe dem med en løsning og tænkte straks på om man ikke blot kunne lave en trådløs forbindelse - men de har jo en router fra cypercity - kan jeg sætte et trådløst accespoint eller en trådløs router op efter denne? - deres router er en: Zyxel 2602R-61? og hvad vil i foreslå?

Jeg er rimelig fortrolig med linksys's produkter?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2006 - 23:31 #1
Du skulle gerne kunne placere en accesspoint efter routeren..

Ellers kan du jo få lange kabler, og hubs/switch..

Hvor mange pc'er skal på nettet?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
24. november 2006 - 07:48 #2
Alle udbyderne har den regel at routeren skal sidde på det første stik, ellers ville de ikke kunne stille nogen form for garanti på forbindelsen, dette står med garanti i deres betingelser, som man skal have læst for at bestille.

Hvad angår udstyr, så er det helt op til jer selv om i vil bruge udbyderens. Forbindelsen stiller intet krav om at i bruger Cybercitys eget udstyr, bare i bruger noget som er kompatibelt. Derfor bør i sagtens kunne sætte en trådløs router direkte på (den skal self. ha indbygget modem, ellers kan i ikke modtage signalet =) ).
Det betyder selvfølgelig ikke at i ikke kan sætte et trådløst accesspoint efter routeren, dog er der ikke umiddelbart nogen grund til at gøre det så besværligt! ;-)
Avatar billede it-dk Nybegynder
24. november 2006 - 15:32 #3
Jeg mener der er nået med at man kan bytte routeren med en trådløs router hos Cybercity. Kan ikke huske om det koster et lille gebyr. Jeg mener en jeg kender har fået gjort det.
Avatar billede avminarm Juniormester
24. november 2006 - 21:55 #4
it-dk>> ja men cypercity vil ae 30 kr pr md for leje - så kan man vel lige så godt købe en selv - det er hurtigt tjent ind.

tribalroots>> ok, men nu er routeren der jo og den er konfigureret - vil helst gå efter thesurfers løsn

thesurfer>> jag har kun rodet med routere - fungerer et accespoint på samme måde? og der skal kun en PC på, tjaa det kan blive løsn med et langt kabel - men det ser jo ikke fikst ud at have liggende + det skal gennem et par vægge
Avatar billede it-dk Nybegynder
25. november 2006 - 10:12 #5
avminarm>> det er rigtig nok. Men hvis der er nået med den i perioden så er det CC som skal levere en ny da du lejer den. Men en access point kan jo bruges sammen med routeren.
Avatar billede avminarm Juniormester
08. januar 2007 - 19:57 #6
hej igen ok - jeg tror det nemmeste må blive et accespoint med routeres ik?

smid svar for points
Avatar billede avminarm Juniormester
31. januar 2007 - 12:20 #7
ok lukker