Avatar billede trp79 Nybegynder
22. november 2006 - 14:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kritik af E/R diagram

Hejsa
Jeg har udarbejdet et E/R-diagram.
Jeg håber, at der er nogle herinde som vil komme med noget konstruktiv kritik på det.

Stil endelig spørgsmål, hvis der er noget du gerne vil have forklaret.

ftp://bimbam.dyndns.org/
brugernavn/kode: guest/guest.
Avatar billede bergses Nybegynder
22. november 2006 - 14:20 #1
jeg kan ikke logge ind
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
22. november 2006 - 14:24 #2
jeg har et spørgsmål.. hvordan kan vi komme med konstruktiv kritik hvis vi ikke kan komme til at se det?
Avatar billede trp79 Nybegynder
22. november 2006 - 14:42 #3
Det var da underligt. jeg sidder ikke selv ved pc'en, hvorpå ftp serveren kører, men jeg kan godt logge ind via IE med guest/guest. Jeg kan alternativ maile det, hvis det er...
Avatar billede supertekst Ekspert
22. november 2006 - 16:06 #4
kan se det uden problemer...
Avatar billede bergses Nybegynder
22. november 2006 - 19:09 #5
nu får jeg ikke engang lov til at indtaste brugernavn & adgangskode... :(
Avatar billede trp79 Nybegynder
26. november 2006 - 11:29 #6
Nå, så har jeg fået smidt det på nettet: http://www.ausumnet.dk/Div/E-R.jpg

Jeg er lidt i tvivl om, om det er lovligt at have to relationer mellem to tabeller.
Altså fx have to relationer fra Stamrute til ordre:
Stamrute.stamruteId -> Ordre.stamrute (den rute en ordre hører til)
Stamrute.stamruteId -> Ordre.aktuelrute (den aktuelle rute en ordre bliver leveret med, fx hvis chaufføren på Ordre.stamrute bliver syg, så skal en anden kører varerne ud).
Beklager, at det tog så længe før jeg fik smidt det op.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2006 - 15:38 #7
det kan jeg ihvertfald ikke se et problem med
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2006 - 15:38 #8
(altså de to relationer)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2006 - 15:40 #9
jeg undrer mig kere over gyldeaftale1's to pile
Avatar billede trp79 Nybegynder
26. november 2006 - 17:15 #10
Det kan jeg da godt forstå du gør Arne... der mangler jo en fremmede nøgle ned i gylleaftale, da en gylleaftale indgås mellem to bedrifter....
Avatar billede trp79 Nybegynder
02. december 2006 - 13:30 #11
arne vil du ikke smide et svar - du er den eneste, der har reageret på selve diagrammet. Tak for responsen.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2006 - 15:42 #12
ok