Avatar billede rytme_1 Nybegynder
22. november 2006 - 09:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente en Collection fra Clipboard

Hej,

Jeg har en class MyPerson, der har name og age som fields.
Jeg skaber nogle instanser af MyPerson.

Jeg definere en Collection<MyPerson> myPersons og ligger mine instanser af MyPerson i myPersons collection

Herefter ligger jeg myPersons i Clipboard'ed

Nu vil jeg gerne hente Collection'en ud igen.
Først tester jeg for om det er den forventede type der ligger i Clipboard'ed.

Min
((DataObject)Clipboard.GetDataObject()).GetDataPresent(typeof(Collection<MyPerson>)) returnere true, og jeg vil gerne hente data herefter med følgende:

((DataObject)Clipboard.GetDataObject()).GetData(typeof(Collection<MyPerson>)) as Collection<MyPerson>, men her får jeg null som retur værdi.

Er der nogen der har gode ideer til hvad der kan være galt ?? Jeg kan godt få det til at virke med Collections af "simple" typer (Guid, int m.m.)
Avatar billede davidfossil Nybegynder
22. november 2006 - 12:43 #1
Det er lidt et skud, men kunne det tænkes at det var nødvendigt gøre de klasser som du ønsker at gemme serialiserbare (hvis de ikke allerede er det)?

Prøv at smide en [Serializable] foran din definition af MyPerson og de klasser denne måtte holde som members.
http://www.ondotnet.com/pub/a/dotnet/2002/08/26/serialization.html
Avatar billede rytme_1 Nybegynder
22. november 2006 - 13:12 #2
Det gjorde en forskel. Mange tak.

Giv et svar og der vil falde point.
/Hans
Avatar billede davidfossil Nybegynder
23. november 2006 - 11:20 #3
Selv tak - det er nyttig viden som jeg sikkert selv kan bruge en anden gang :)
Avatar billede davidfossil Nybegynder
23. november 2006 - 11:22 #4
Egentlig kan man da undre sig over at der ikke smides en exception når du forsøger at lægge noget ned i clipboardet som ikke kan serialiseres. Men nu ved vi det :)
Avatar billede Syska Mester
23. november 2006 - 20:32 #5
Den returene null, da han bruger "as" ... den returene nemlig "null" hvis den ikke kan castes til det man prøver ....
Avatar billede Syska Mester
23. november 2006 - 20:33 #6
hmmm, ups, glem min kommentar, læste det ikke rigtig det som i snakkede om med exception :-p

// ouT