Avatar billede webnews Nybegynder
21. november 2006 - 20:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

pc salg via nettet

Jeg vil høre om der var nogen, der ved hvad man skal gøre hvis man ønsker at lave en online butik der sælger pc´er?

Skal man kontakte nogen speciel butikker eller sådan noget?

Alt det med told&skat ved jeg godt, så det behøves der ikke svares på :)

Jeg håber der er en der gider svare å spørgsmålet.

TAK
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
21. november 2006 - 22:35 #1
Altså man skal jo have en eller flere engros virksomheder hvor man kan købe pc´ere.
Avatar billede webnews Nybegynder
22. november 2006 - 14:34 #2
Okay, kender du evt. sådan nogen? :)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
22. november 2006 - 16:34 #3
Det kommer helt an på hvilke mærker du vil forhandle ?
Hvis du vil tage større partier kan du henvende dig til producenterne og høre hvem deres  importør til de nordiske lande er, og så kontakte dem.

ved acer foregår salg f.eks. igennem: http://www.shopacer.dk/DKdistrib.asp

Det samme gælder helt sikkert for andre mærker.
Avatar billede webnews Nybegynder
22. november 2006 - 17:57 #4
okay... Vil det sige at hvis jeg vil sælge computer skal jeg kontakte de firmaer der laver de enkelte dele?

En pc består jo af :

motherboard
ram
harddisk
kabinet(er det egentlig en producent der laver kabinetter, hvor man kan købe det hele eller skal man købe de kabler der er i en pc, et andet sted?)

lydkort
grafikkort
dvd/cd. brænder
mv.
Avatar billede webnews Nybegynder
22. november 2006 - 17:59 #5
hvad med bærbar er det egentlig det samme, og hvis ja kender du så nogen gode firmaer ligesom det http://www.shopacer.dk/DKdistrib.asp firma du skrev?
Avatar billede webnews Nybegynder
22. november 2006 - 18:00 #6
lige et spørgsmål til: hvordan fandt du http://www.shopacer.dk/DKdistrib.asp jeg har prøvet hele dagen via google men ved ikke lige hvad jeg skulle bruge som søge ord
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
22. november 2006 - 18:44 #7
I stedet for en bred søgning, så brug google lidt kritisk. Det er altså ikke alt på google der er sandheden. Find den enkelte producents hjemmeside, og find Partner siden....

Jeg kan jo ikke sige hvem du skal have fat i, men hvis du vil forhandle pc´ere, så må du skabe nogle kontakter til forhandlernetværket for de enkelte producenter.

Med hensyn til de enkelte komponenter, så kan du måske tale med nogle engros firmaer, der i forvejen kun sælger til andre butikker på markedet.
Men du skal nok lige først og fremmest finde ud af, hvad du vil ? Vil du sælge 1000 stk. til virksomheder, eller er det en enkelt i ny og næ til private ?

Hvis du fra starten køber en masse hjem, så risikerer du at det blvier for gammelt og mister sin værdi. Derfor skal du finde en ordning, hvor du kan få leveret produkter dag til dag.
Avatar billede webnews Nybegynder
22. november 2006 - 19:58 #8
okay, tak for dine GODE svar. jeg går lidt i tænkeboks og tager det derfra :)
Avatar billede webnews Nybegynder
28. november 2006 - 19:46 #9
lukket
Avatar billede arcade_dk Nybegynder
03. januar 2007 - 17:53 #10
Bare en kort kommentar. Hvis du ønsker at være forhandler at IT udstyr og der med også PC´er. Så skal du oprettes som forhandler hos en eller flere af de relevante IT distributører i Danmark.

Er her listet efter størrelse:

www.actebis.dk
www.techdata.dk
www.ingrammicro.dk
www.scribonadistribution.dk
www.rosenmeier.dk
www.smg.dk

Håber det hjælper, shopacer er for slutkunder.