Avatar billede anders-dahl Nybegynder
19. november 2006 - 15:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

create table statement

Hej, er der nogen der ved om man automatisk kan generere en liste med create statements der afspejler en eksisterende DB? (Altså så jeg får en liste med der indeholder kolonne navne og attributter for hver tabel?) Jeg mener det er mulig under mysql men kan man også i mssql?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2006 - 15:53 #1
ja

i Enterprise Manager (2000) eller Studio (2005) kan du vælge generate scripts
Avatar billede anders-dahl Nybegynder
19. november 2006 - 16:04 #2
jeg har vs 2005! hvor er det lige du har den funktion? (under server explorer?)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2006 - 16:13 #3
management studio
højreklik på databasen
script database as
Avatar billede ramad Praktikant
19. november 2006 - 18:11 #4
Nu læser jeg dit spørgsmål som om, at det er objekter i en database du vil scripte, og ikke databasen som sådan - er dette rigtigt? I så fald, så vil jeg mene, at det er følgende du skal gøre:

- Management Studio
- Højreklik på databasen
- Tasks/Generate Scripts
- Følge den wizard der kommer frem

Derefter vil du have et script der afspejler de valg du har lavet i wizard'en. Hvis du vil have scriptet din database, så vil arne_v's metode virke ganske ok.