Avatar billede dingemann Novice
18. november 2006 - 23:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

[VS2005]flere til online redigering af web

hej der.

Jeg ved at det er muligt gennem VS2005 at koble den til sit domæne via FTP (eller FrontPage - men hvis dette ikke er på serveren så er FTP et fint alternativ). Hvis vi nu er flere der udvikler på det samme site så er FTP ikke en skide god løsning mht at 'committe' filer - der er som sådan ingen advarsler hvis man overskriver en fil som en anden person arbejder på... og FTP merger eller updater jo ikke ligefrem filerne når de committes.

Findes der nogle muligheder for at være flere udviklere tilkoblet det samme asp.net-site og update og merge filer istedet for at overskrive?

// Peter
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2006 - 23:41 #1
jeg bruger ikke selv VS, men jeg ville da antage at:
  - man brugte et source control system til at holde styr på ændringerne
  - lod en enkelt PC opdateret fra samme stå for upload
Avatar billede hacked Nybegynder
19. november 2006 - 03:16 #2
Tror du skal kigge nærmere på Visual SourceSafe 2005 | Team Foundation Server.
Avatar billede dingemann Novice
19. november 2006 - 11:42 #3
så ingen af Jer kender til SVN?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2006 - 15:51 #4
jeg har kigget lidt på SVN men bruger stadig CVS
Avatar billede dingemann Novice
20. november 2006 - 16:29 #5
okay - men hvis en af Jer vil ha point så smid et svar - lukker i morgen 1200 så :) men tak for svar iøvrigt - jeg er hoppet på SVN-vognen
Avatar billede hacked Nybegynder
20. november 2006 - 22:37 #6
Denne går til arne v.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2006 - 00:57 #7
svar
Avatar billede dingemann Novice
21. november 2006 - 01:27 #8
tis :)