Avatar billede nih Novice
18. november 2006 - 22:00 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Database opbygning

Jeg har opbygget en ASP.NET 2 side med Access som database til login vha. en provider som jeg har downloaded.

Jeg vil nu udbygge databasen med flere tabeller og oplysninger om den enkelte bruger.

Skal jeg bygge videre på den eksisterende ASPNetDB som provideren selv lavede ???
ELLER skal jeg lave en ny Accesdatabase med tabeller og andre oplysninger ??????

Det er en hjemmeside til en klub, hvor jeg skal implementere en database med
en kalender med alle stævner -
resultatter fra disse stævner -
kampsedler til de enkelte medlemmer (user fra ASPNetDB) -
og alt muligt andet .....

spørgsmålet igen - én eller flere database-filer ???

mvh Niels
Avatar billede hacked Nybegynder
19. november 2006 - 03:23 #1
Jeg ville benytte mig af samme database. Det skal dog lige tilføjes at jeg ikke kender til Access performance ect.
Yderligere - Hvorfor benytter du Access når du kan bruge MS SQL Express?
Avatar billede hacked Nybegynder
19. november 2006 - 03:24 #2
eller MySQL, Oracle "express" ect.....
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2006 - 04:03 #3
samme database hvis du har brug for at joine tabeller med de tabeller provideren
bruger (man kan ikke joine på tværs af databaser med OleDbConnection til
Access)
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. november 2006 - 10:22 #4
Du kan gemme oplysninger om den enkelte bruger vha. Profiles, der er direkte understøttet af den eksisterende database.
Du angiver blot hvilke oplysninger du vil kunne knytte til den enkelte bruger i din konfigurationsfil:
http://quickstarts.asp.net/QuickStartv20/aspnet/doc/profile/default.aspx
Mvh
Avatar billede nih Novice
19. november 2006 - 10:44 #5
Jeg har valgt Access fordi det er program jeg kender ret ret godt - også mht. til performance. Access har en udemærket performance, hvi tabellerne er opbygget rigtigt.
Jeg kender ikke noget til MySQL, men det kan jeg selvfølgelig komme til :)

Tak for svarene - jeg vil arbejde videre i samme db!!
Vil i ligge et svar, så i kan få jeres velfortjente point.

Niels
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. november 2006 - 12:01 #6
ok (hvis det også var mig du mente).
Mvh
Avatar billede hacked Nybegynder
19. november 2006 - 13:58 #7
Ok :) Hermed et svar.
Avatar billede nih Novice
19. november 2006 - 14:23 #8
Tak for input :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. november 2006 - 18:48 #9
Hov ... hvad med arne?
Nå - jeg lægger et spm ud med 1/3.
Mvh