Avatar billede hcichosz Praktikant
18. november 2006 - 13:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man flere web mapper

Hej jeg køre nu en apache server 2.0.59
og php 5.2.0
og der er jo en web root mappe.
hvordan laver man sådan at der er flere mappe,
Avatar billede udvikler Nybegynder
18. november 2006 - 14:04 #1
hvis du vil lave mapper via php scripts kan du bruge mkdir();

Her er et eksempel som opretter en mappe ved navnet "hej"

<?php
mkdir("/hej", 0700);
?>
Avatar billede hcichosz Praktikant
18. november 2006 - 14:53 #2
nej eller jeg er ikke helt med, jeg vil lave flere domæner på min server.
håber jeg forklare mig rigtig.
Avatar billede udvikler Nybegynder
18. november 2006 - 14:57 #3
Aaah på den måde, jamen så opretter du da bare manuelt flere mapper, højreklikker i din nuværene mappe og trykker på ny -> mappe

og deri putter du alle dine nye filer i. så skal du bare gå ind under

sti/nymappe/
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2006 - 15:53 #4
hvis det er undermapper til din nuværende document root så opretterdu dem bare som
beskrevet

skal de ligger et andet sted på disken, så skal du ind og rette i httpd.conf
Avatar billede hcichosz Praktikant
18. november 2006 - 16:05 #5
ok
fint smid et svar
Avatar billede udvikler Nybegynder
18. november 2006 - 16:31 #6
mig eller arne?
Avatar billede hcichosz Praktikant
18. november 2006 - 16:37 #7
Dig Udvikler

det der sql det funger ikke rigtig for mig, vilken version af MySql er det bedst at installere.
Avatar billede udvikler Nybegynder
18. november 2006 - 18:18 #8
Jeg mener da bare at du skal downloade den nyeste - ellers så den der matcher dine behov.