Avatar billede mikkel. Nybegynder
18. november 2006 - 13:00 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Næ skærm til laptop

Hey eksperter.

Min bærbare computer er væltet og skærmen er ødelagt fuldstændig.

Det er en ASUS M6842VUP.

Nogen der ved nogenlunde hvad en ny skærm koster, hvor den kan købes og om det er noget man selv kan montere eller skal have en tekniker til???

Håber virkelig i kan hjælpe mig for jeg bruger den computer konstant og vil gerne have den repareret hurtigst muligt.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
18. november 2006 - 13:21 #1
de koster normalt ca 3-4500,- om du selv kan montere den må du vide bedst selv ;) ,om du overhoved kan købe den som privat person er ikke til at svare på.
Avatar billede udvikler Nybegynder
18. november 2006 - 13:39 #2
Jeg mener bestemt heller ikke at du kan købe dem som privat person, jeg har lige ledt google igennem uden at finde noget.
www.dk.asus.com har heller ikke ekstra skærme til deres bærbare, så jeg tror desværre du skal til en speciel forhandler og købe en helt anden skærm. Dvs som ikke helt er den der kommer med ved køb af en ASUS M6842VUP, men en anden model hvis det er muligt.

Du kan dog købe skærme til bærbare her:

- http://www.screentekinc.com/
  - http://www.tdcomponents.com/
Avatar billede udvikler Nybegynder
18. november 2006 - 13:40 #3
(der skulle så ikke lige www foran mit link til dk.asus.com)
- prøv uden www så virker det.
Avatar billede mikkel. Nybegynder
18. november 2006 - 13:42 #4
Altså jeg har ikke nogen speciel viden om computer og teknik, så derfor aner jeg ikke om jeg kan gøre det selv. Altså jeg ville bare høre om nogle havde prøvet det selv eller vidste om det var en større "operation".

Hvorfor skulle jeg ikke kunne købe ny skærm som privat person??
Avatar billede mikkel. Nybegynder
18. november 2006 - 13:44 #5
Jeg har spurgt asusspecialisten og venter svar fra dem... mon ikke de kan montere en ny for mig?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
18. november 2006 - 13:46 #6
jo det kan de da ret sikkert, måske du også selv kan skaffe et andet panel, men kræver du kan se typenummeret på det panel du har nu (der sidder en mærkat på bagsiden af panelet, men skærmen skal adskilles for at kunne se hvad der står)
Avatar billede udvikler Nybegynder
18. november 2006 - 13:54 #7
Jep, de burde 100% kunne klare den opgave for dig. De skal så muligvis også have en slat penge for det :-)

grunden til at du muligvis ikke kan købe en skærm som privat person er at når man som et firma behøver en/flere skærme kan man få skræddersyet løsninger.
Avatar billede mikkel. Nybegynder
18. november 2006 - 14:04 #8
Tak for hjælpen. Det er en ven der har kommet til at vælte den, så det er ham der betaler heldigvis. Jeg må vente og høre hvad asusspecialisten siger. Kan se på den der tdcomponents hvordan man skifter en skærmselv og det burde være til at klare, men jeg ved så ikke lige hvilken skærm der passer og hvor lang tid der går før jeg kunne få sådan en fra USA, så jeg foretrækker klart at det bliver fixet i DK.
Avatar billede udvikler Nybegynder
18. november 2006 - 14:05 #9
Tak for point,
- Held og lykke.