Avatar billede codegirl Nybegynder
18. november 2006 - 12:52 Der er 2 kommentarer

Web komponent

Jeg skal lave en web komponent i .net, som indeholder en lille søgefunktion som sørger ned i en database.

Komponenten skal jeg indsætte på firmaets intranet, som kan være lavet i java, asp, php eller html, altså forstået på den måde at jeg skal kunne bruge min .net komponent i ethvert sprog.

Hvordan laver man komponenten så det er muligt?

og hvordan bruger jeg den så? f.eks. i asp?
Avatar billede hacked Nybegynder
18. november 2006 - 13:36 #1
Undskyld men vil lige se om jeg har forstået det korrekt :)
Komponenten står for at søge i databasen og sende relevant data tilbage? Kompoenenten har intet med den visuelle repræsentation af data at gøre korrekt?
Hvis ja til ovenstående ville jeg gøre det på følgende måde.
Søgeform i html. Javascript der vha. parametre fra søgeform kalder en .net webservice eller en aspx side som returnere xml. Herefter ville jeg vise det i en tabelstruktur.
Det er blot en ide.
Avatar billede codegirl Nybegynder
18. november 2006 - 13:49 #2
Hej

Altså det optimale var at det hele lå i komponenten, med alt det visuelle og visning af søgeresultatet...

Så jeg intet skulle lave på de sider i hvad sprog de nu er lavet i