Avatar billede lbaad Nybegynder
16. november 2006 - 15:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Backup af redo logs

Hej

Er der nogen der ved, hvordan man laver backup af redo log filer??

Jeg skal lave en varm backup af min database, men så vidt jeg kan se, så laver jeg kun backup af mine tablespaces. Det er jo ikke så smart i tilfælde af et crash.

Jeg laver et alter system switch logfile 3 gange, inden jeg starter backuppen, men der bliver stadig skrevet i databasen, mens backuppen kører, så der kommer jo ændringer.

Hvordan kan jeg fikse det??

Mvh
Lars
Avatar billede bimbambusse Nybegynder
16. november 2006 - 16:16 #1
Du behøver ikke tage backup af online redolog filer, de bliver liggende til de er fyldte, hvorefter archive processen arkivere dem. Så tag blot backup af archived log files.
Hvis du ønsker større sikkerhed på dine online redolog filer, kan du spejle dem, og oprette flere members i grupperne - der selvf. skal ligge på forskellige diske.
Avatar billede lbaad Nybegynder
16. november 2006 - 16:20 #2
Jo, men når min base så går ned (det har den lige været) så mangler jeg de sidste ændringer til databasen. Jeg kan heller ikke starte databasen uden mine redo logs.

Jeg har oprettet flere members til min database, men problemer vil jo stadig være der, hvis min maskine crasher fuldstændig
Avatar billede bimbambusse Nybegynder
16. november 2006 - 16:21 #3
Archived log filer, kan du tage kopi af med alm. OS-Copy
Avatar billede bimbambusse Nybegynder
16. november 2006 - 16:21 #4
så skal alle dine diske crashe på samme tid - det er nok ikke sandsynligt
Avatar billede lbaad Nybegynder
16. november 2006 - 16:26 #5
Nej, det er rigtigt nok. Jeg var også kun langt ude, da jeg kun havde 3 redo logs, og de lå allesammen på C, da disken crashede.

Smid et svar, så får du points

/Lars
Avatar billede bimbambusse Nybegynder
16. november 2006 - 16:27 #6
svar