Avatar billede vardepigen Praktikant
16. november 2006 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ipaq 2210 + GPS opsætning

Vi har købt en HP Ipaq 2210 med x-road.

Vi er nået så langt at vi får beskeden at GPS er fundet, via en bluetooth. Og der kommer også nogle tal frem.

Men den kan ikke finde nogle satelitter... hvad kan vi gøre for at få x-road navigator til at virke.

Er der nogen i nærheden der evt. kan hjælpe?
Avatar billede old-faithful Praktikant
16. november 2006 - 16:20 #1
For det første skal i afprøve den uden for, da GPSen normalt ikke vil kunne finde satelliter hvis den er inde i f.eks. et hus.

Jeg bruger ikke selv samme program til GPS som I gør, men i mit GPS program skal man "aktivere" forbindelsen, ved at vælge en såkaldt port (COM1, COM2, COM3 osv.), som GPSen skal gå igennem.

Fulgte der evt. en manual med, som I kan læse i?
Avatar billede vardepigen Praktikant
16. november 2006 - 16:38 #2
ja der fulgte en manual med, og vi har også sat den op til den rigtige com.port.

Vi har også fulgt manualen slavisk :-)
Avatar billede alj Praktikant
20. november 2006 - 13:41 #3
hav tålmodighed, der kan gå meget lang tid før den endelig fanger satt. første gang - iht min erfaring
mvh
alj
Avatar billede old-faithful Praktikant
20. november 2006 - 13:59 #4
Det er rigtigt. Min egen går som regel på efter 15 sekunder, men i nogle tilfælde kan der gå måske nogle minutter.
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. januar 2007 - 21:14 #5
Fandt du en løsning på problemet?
Avatar billede vardepigen Praktikant
25. januar 2007 - 07:37 #6
Hejsa.

Sorry at jeg ikke har fået lukket spørgsmålet.

Men vi fik den til at virke, selvom den ikke viser hvor mange satelitter den følger.

Hvis du lægger et svar, deler vi pointene, da du jo har prøvet at hjælpe.

de venligste hilsner.
Avatar billede old-faithful Praktikant
25. januar 2007 - 12:32 #7
Udmærket.. så lægger jeg et svar :-)

Venlig hilsen
O.F.
Avatar billede old-faithful Praktikant
25. januar 2007 - 12:32 #8
Hov... her kommer det..
Avatar billede old-faithful Praktikant
25. januar 2007 - 15:00 #9
Takker...