Avatar billede peter_damgaard Nybegynder
15. november 2006 - 11:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kontrol over mus.

Hej

Jeg er igang med at lave et program hvor jeg på en eller anden måde er nødt til at sikre mig at brugeren ikke kommer til at trykke på noget andet end hva der er i programmet, altså såsom ting i taskbaren eller lign.
Brugeren kan ikke nødvendigvis se skærmen når programmet er igang, men der skal bare tælles hvor mange tastetryk der bliver lavet på musen, indtil der bliver trykket esc-tasten, hvor programmet går tilbage til normal tilstand. Jeg har brug for en eller anden måde hvorpå jeg kan sikre mig at mens antal musetryk bliver talt, kan brugeren ikke komme til at bevæge musen ned på fx taskbaren, og trykke der, sådan så programmets tællefunktion af musetryk ikke bliver afbrudt eller upræcist.
Mit problem er bare at jeg ikke er klar over hvordan jeg skal gribe dette problem an. Om der måske er en måde at sørge for at der ikke er nogen taskbar, eller jeg kan stoppe musens "flytte-funktion" mens programmet tæller? Eller der findes måske en helt tredie mulighed?

På forhånd tak for hjælpen
Venlig hilsen
Peter Damgaard
Avatar billede Syska Mester
16. november 2006 - 23:16 #1
Hej,

Du skal over i noget C++ mener jeg ....

http://www.codeproject.com/csharp/globalhook.asp

sådan noget ....

// ouT
Avatar billede Syska Mester
16. november 2006 - 23:25 #2
Ved ikke om du kan disable tryk andre end "ESC" ... men det er den vej du skal ... kig i hans kode ... og få gode ideer ...

// ouT
Avatar billede peter_damgaard Nybegynder
17. november 2006 - 14:32 #3
Okay - mange tak, jeg prøver at rode lidt med det :D
Avatar billede peter_damgaard Nybegynder
17. november 2006 - 23:39 #4
Hmmm, nu har jeg prøvet en hel del, jeg kan bare ikke finde nogen måde at forhindre musen i faktisk at blive flyttet. Jeg begynder at tvivle på om det overhovedet kan lade sig gøre i C#?
Avatar billede Syska Mester
18. november 2006 - 10:52 #5
Det kan ikke i C#, men via kald måske til nogle c++ dll's fra windows .....

Musen skal nok helt "hardware" disables

// ouT
Avatar billede peter_damgaard Nybegynder
18. november 2006 - 15:16 #6
Kan jeg heller ikke få skærmen i hel fuld skærm, uden taskbar og maksimér, minimér og luk knapperne?
Avatar billede Syska Mester
21. november 2006 - 01:23 #7
ville søge rundt på www.codeproject.com ... jeg er sikker på det kan lade sig gøre, men bare ikke svaret på stående fod

// ouT