Avatar billede mr-bob Nybegynder
14. november 2006 - 17:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

send word som mail via makro?

Hej

Jeg har et spøreskema i word som folk skal kunne downloade og så udfylde direkte i word.
Det jeg så leder efter er en funktion der gør at personen som har udfyldt kan trykke på en knap eller et link eller noget i den stil som derefter sender svaret tilbage til mig...

Hvordan kan dette gøres?
Avatar billede jkrons Professor
14. november 2006 - 17:33 #1
Du kan indslætte en knap i dit dokument, der afvikler denne makro;

    ActiveDocument.HasRoutingSlip = True
    With ActiveDocument.RoutingSlip
        .Subject = "Indsæt emne her"
        .AddRecipient Recipient:="minmail@mailserver.dk"
    End With
    ActiveDocument.Route

Ret emneteksten og mailadressen, der skal sendes til.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
14. november 2006 - 20:35 #2
hvordan laver man sådan en knap? er iikke så meget inde i word og makroer og deslignende.
Avatar billede jkrons Professor
14. november 2006 - 23:03 #3
Vis værktøjslinier. Vælg Kontrolelementer. Klik på Kommandoknap og træk en passende knap ud et passende stede i dokumentet. Højreklik på knappen og vælg Egenskaber (Properties). Sæt Caption til fx Send. Luk egenskabsarket og dobeltklik på knappen. Kopier koden ind mellem linjerne

Private Sub CommandButton1_Click()

End Sub

Luk kodearket. Klik nu på knappen Afslut desgintilstand i værktøjslinien Kontrolelementer og afprøv knappen. Luk værktøjslinien igen.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
15. november 2006 - 11:56 #4
mange tak for hjælpen...

Smider du et svar?
Avatar billede jkrons Professor
15. november 2006 - 14:14 #5
Her er et svar :-)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
15. november 2006 - 21:32 #6
mange tak..