Avatar billede dallan2007 Nybegynder
14. november 2006 - 15:19 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med tilslutning af DVI

Hej,

Jeg har et Medion 40" LCD TV (fra Aldi) som jeg prøver at forbinde til en bærbar Acer Farrari. Men fjernsynet nægter at hente billedet via DVI indgangen - lyden går fint igennem.

Jeg prøvede så at koble fjernsynet til en stationær PC og prestó! Der var forbindelse fra starten.

Den bærbar viser følgende:
http://img206.imageshack.us/my.php?image=dsadsadsaug9.jpg

Og fjernsynet skriver: "Ingen DVI-signal fundet" (eller noget lignende).

Skal jeg fikse et eller andet på den bærbar?

Rgs
Allan
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
14. november 2006 - 15:40 #1
Og hvis den ikke skriver "Ingen DVI-signal fundet" så skriver den "Tilstand som ikke understøttes! H=31.4, V=54-98 Auto Analog PC."
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
14. november 2006 - 15:54 #2
Åh genialt... nu har jeg ændret skærmenopløsningen på den bærbare i en sådan grad, at jeg ikke bevæge mig rundt. Jeg har kun 1/4 af skærmen synlig, og Indstillinger for skærm åbner udenfor synsfeltet. Det er nærmest tragikomisk.
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
14. november 2006 - 15:59 #3
Er der nogen som ved hvordan man flytter med Egenskaber for Skærm med tastaturet/piletasterne? Altså hvordan jeg får flyttet denne: http://img206.imageshack.us/my.php?image=suuuuksw9.jpg rundt med så jeg kan se den igen...?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
14. november 2006 - 16:04 #4
Er der DVI udgang på den bærbare, eller bruger du en VGA til DVI konverter?
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
14. november 2006 - 16:07 #5
Hej - mit største problem er PT at genvinde skærmen. Lige nu er computeren faktisk totalt ubrugelig: se sprøgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/744786
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
14. november 2006 - 16:17 #6
Kan du ikke løse det ved at trykke F8 lige efter BIOS skærmen og vælge VGA tilstand?
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
14. november 2006 - 17:38 #7
jokkejensen smed lige hvad jeg tror er en løsning (sidder ikke ved computeren mere for i dag). Men ellers prøver jeg det du siger der.

Mht. VGA Vs. DVI så har du vist ret. Stikket på den bærbare er et "normalt" skærmstik og den anden ende af kablet er til DVI til fjernsynet.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
14. november 2006 - 18:18 #8
Så kan det være det der er problemet. DVI er nemlig ikke bare DVI.
DVI-A er analog, DVI-D er digital og DVI-I indeholder både analog og digital, men stikkene er de samme.
Så hvis du får signalet fra VGA (som er analogt), sender den kun et DVI-A signal igennem kablet, og hvis TVet så kun kan modtage det digitale signal (DVI-D) får du ikke noget billede.
Du kan formentlig læse i manualen til TVet hvilken DVI standard det understøttet.
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
15. november 2006 - 08:57 #9
Det lyder logisk, men fjernsynet _har_ kunne modtage signalet tidligere. Og da jeg testede fjernsynet på en stationær computer med samme stiktype kom billedet fint over.

Jeg er næsten 100% sikker på at det er opsætningen på den bærbare som er problemet. Jeg har bare prøvet alle mulige spejlingsmetoder uden resultater. (Jo der var resultater: jeg fik fucked skærmopsætningen noget så grusomt heh... Dog er dette nu tilbage til normalt.)

Hvis du ser på dette billede http://img206.imageshack.us/my.php?image=dsadsadsaug9.jpg så havde jeg sat hak ved "Udvid Windows-skrivebordet over til denne skærm." Det betød at skrivebordet blev dobbelt så bredt.

Hvis jeg bare kunne frakoble skærmen på den bærbare og sætte fjernsynet som primær ville problemet være løst. Men så længe skidtet ikke kan finde tilslutningen kommer jeg nok ikke så langt.

Måske jeg skulle prøve at købe et S-Video kabel?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
15. november 2006 - 09:12 #10
Ok hvis det har virket med den stiktype, må det være indstillingen.
Jeg er sikker på at løsningen er et eller andet sted i ATI's drivere, men deres indstillinger for flere skærme er alt andet end brugervenlige!
Jeg tror ikke et S-Video kabel gør nogen forskel.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
15. november 2006 - 09:25 #11
Prøv at ændre så tv bliver primær og bærbar pc skærm sekundær

min kammerat havde det problem på hans stationære, at hvis han valgte monitor Prinær tv sekundær så var der sort tv skærm ved fuld skærm - lyden var der dog godt nok.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. november 2006 - 09:01 #12
respons??
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
21. november 2006 - 10:10 #13
Hej cyberspace, beklager mit fravær!

Jeg har prøvet at opdatere driverne men uden ændringer. Og jeg kan ikke sætte tv'et til primær; skidtet registrere ganske enkelt ikke, at et stik er tilsluttet. Måske man skulle sætte et nyt grafikkort i...
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
21. november 2006 - 10:14 #14
Hmm... og det kan man måske ikke? (http://www.eksperten.dk/spm/668677)
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
21. november 2006 - 12:50 #15
.oO(Hvor kan man mon få repareret en bærbar POS...)
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
21. november 2006 - 12:51 #16
Smid et svar cyber, så deler jeg dem.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. november 2006 - 08:01 #17
takker - hermed svar
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. november 2006 - 08:04 #18
Mht. Grafikkort prøv at kontakte producenten, de må kunne give dig et præcist svar om du kan skifte eller ej
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
22. november 2006 - 08:53 #19
Will do :) - takker