Avatar billede larsjv Nybegynder
13. november 2006 - 22:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af tabel fra anden tabel

Hej.

Jeg har en kundetabel som jeg periodisk skal opdatere fra en txt-fil. Jeg har importeret txt-filen til en tabel(kundeopdat), men hvordan er det nu lige jeg opdaterer tabel(kunde) ?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2006 - 23:20 #1
Der skal vist lidt mere information til... Men du kan sikkert lave en opdateringsforespørgsel, vælge tabel(kundeopdat), tabel(kunde) og lave en relation mellem dem. Det vil så opdatere dem, som allerede var i tabel(kunde). Så lav en find ikke-relateret forespørgsel via guiden, så du har en forespørgsel med alle de kunder, som er nye. Så laver du en tilføjelsesforespørgsel på baggrund af denne forespørgsel!~)
Avatar billede larsjv Nybegynder
14. november 2006 - 20:47 #2
Problemet er, at jeg af og til skal opdatere tabellen Kunde med nye adresser m.m. samt tilføje evt. nye kunder. Alle dataene har jeg fra en txt-fil. Jeg kan godt importere dem til en ny tabel og køre en tilføjelsesforespørgsel som spg foreslår, men jeg kan ikke finde ud af opdateringsforespørgslen. Det smarteste ville være med lidt kode der kunne klare begge dele i en arbejdsgang. Er der nogen der kan hjælpe med det?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2006 - 08:26 #3
En simpel opdatering:

UPDATE Kunde INNER JOIN KundeOpdat ON Kunde.Navn = KundeOpdat.Navn SET Kunde.Adresse = [kundeopdat].[adresse];
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2006 - 12:11 #4
Så mangler du kun at tilføje de nye poster..