Avatar billede mema Nybegynder
13. november 2006 - 12:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Chained selects virker ikke

Hej,
Jeg har brugt en "Chained selects" script (Javascript) i min asp.net formular, hvor der er 2 dropdown liste, hvor indhold af den anden dropdown bestemmes efter hvad man har valgt i den første.

Link til hjemmesiden for dette java script: M:\Personlig\Projekter\Opgaver\_SNS\Naturvejledernes årsberetning\Chained selects c#\chainedselects.html

Mit problem er, at når jeg sender formularen til en Access database, bliver der felterne for disse 2 dropdowns blanke. Det vil sige, at den valgte item, som man kan se før submit af formularen bliver ikke sendt til databasen og det er altid sat til "".

Her er de 2 linien i codebehind af formularen hvor jeg prøver at sende data:
...
cmdInsert.Parameters.Add( "@DetagerNavn", fDetagerNavn.SelectedItem.Text );
cmdInsert.Parameters.Add( "@Adresse", fAdresse.SelectedItem.Text );
...
Jeg bliver meget glad at få hjælp...
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. november 2006 - 23:47 #1
Vi får ikke så meget ud af et link til dit netværk :o)

Kan du ikke vise resten af kode der indsætter i databasen?
Bruger du version 2.0 - eller 1.1?

Mvh
Avatar billede mema Nybegynder
16. november 2006 - 11:49 #2
Ups!

Linket til javascrip koden er: http://www.yxscripts.com/cs/chainedselects.html

Mvh
Avatar billede mema Nybegynder
17. november 2006 - 13:53 #3
Jeg har fundet ud at det.
I selve kontrollerne (dropdowns) skulle alle options også skrives (udover i javascript filen).

Mvh