Avatar billede hero4life Nybegynder
12. november 2006 - 23:39 Der er 21 kommentarer

Hvad synes i om mit design plus hjemmeside ?

vil gerne vide hvad i synes om min hjemmeside funsms.dk

mvh Hero
Avatar billede Slater Ekspert
13. november 2006 - 01:42 #1
Kaotisk er mit første indtryk. Området i toppen er ALT for stort, og hvorfor i alverden er der to ens menuer? Det forvirrer da kun.
Og det der underlige blå billede i midten bryder totalt med stilen.

- Og så insisterer siden på at være temmelig bred, uden nogen egentlig grund. Hvorfor gør den det? Den kunne sagtens være på en 800x600 pixels skærm, men den VIL lige fylde lidt mere end det, uden nogen grund. Jeg kunne forstå det hvis det var en designmæssig beslutning, men her er det bare meningsløst.

Det var så det negative. Jeg kan godt lide farvevalget og de runde hjørner. Og den måde chart.dk linket er camoufleret er ganske vellykket. Jeg ser mange sider, hvor chart.dk ikoner bryder totalt med, og ødelægger, designet, men her er det okay.
Avatar billede Slater Ekspert
13. november 2006 - 01:47 #2
Og forresten, lad være med at skrive "her!" efter dine linktitler.
Når der står "Søg", ved folk godt, at det er dér, de skal klikke for at få lov at søge. Der behøver ikke stå "Søg her!".

På samme måde irriterer det mig lidt, i loginboksen, at skulle klikke på "klik her" for at oprette mig. Hvorfor kan jeg ikke bare klikke på teksten "Er du ikke registreret bruger endnu?"

Og så er der for lidt forskel på almindelig tekst og links farve. Det er meget svært at se, hvad der er et link. Der er en grund til at links oprindeligt var blå. Det kan godt være blå ikke passer så godt ind i designet, men brugervenlighed kommer altid før design!
Du kan sagtens have verdens smukkeste side, men hvis brugerne ikke kan finde hvad de leder efter så hurtigt som overhovedet muligt, kommer de ikke igen.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2006 - 09:19 #3
Jeg syntes siden er udmærket, der er altid småting der kan rettes - bl.a. skulle du gøre din venstre menu lidt bredere så menupunkterne kan stå på een linie -
Avatar billede Slater Ekspert
13. november 2006 - 13:07 #4
Jeg synes skam også siden er udmærket :) Mine forrige indlæg var på ingen måde ment som "haha, din side stinker!",  men mere som forhåbentlig konstruktive forslag til, hvordan JEG mener den kunne gøres endnu bedre.

Men selvfølgelig har jeg heller ikke nødvendigvis ret.
Avatar billede jowii Nybegynder
13. november 2006 - 15:01 #5
Jo, det du siger er rigtigt viperine. Det eneste jeg har en anden mening om er linkfarven. "ja, vælg en anden farve hurtigt" - ja, brugervenlighed før design, men ikke farven blå!

Man kan sagtens lave en side der både er fryd for øjnene, samt let anvendelig for brugerne. Det er intet problem.

Men hold dig for himlens skyld væk fra blå, det vil være lige så slemt som dit billede :-) Ændre du ikke billedet kan vi snakke om farven blå, men det valg håber jeg ikke du tager.
Avatar billede Slater Ekspert
13. november 2006 - 16:12 #6
jowii - Nu skulle min kommentar heller ikke forstås sådan, at jeg mener alle links skal være #0000FF. Overhovedet ikke. Jeg mente bare at de skal have en høj kontrast - både fra baggrunden, men også fra den almindelige tekst. Om man så bruger rød, grøn, gul eller leopardplettet med pink understregning, er for så vidt underordnet.

Det blå nævnte jeg bare, fordi det ofte VIL bryde med designet, at lave en tydelig linkfarve - lige meget hvilken farve man bruger.
Avatar billede Slater Ekspert
13. november 2006 - 16:16 #7
Jeg er vist ikke så god til at formulere mig i dag :s
Avatar billede hero4life Nybegynder
13. november 2006 - 16:56 #8
Hej, mange tak for jeres "råd", har lavet banneret om, og sidder og prøver at få links'ne til at se "bedre" ud
Avatar billede jowii Nybegynder
13. november 2006 - 19:32 #9
Så er vi enige viperine.

hero5life> Kig eventuelt her for at finde en acceptabel kontrast:
http://juicystudio.com/services/colourcontrast.php
Avatar billede jowii Nybegynder
13. november 2006 - 19:35 #10
Note: Slet dit banner i din tekst, hvor du byder velkommen. Drop billede, eller find et der passer ind i dit design :-)
Avatar billede hero4life Nybegynder
14. november 2006 - 19:42 #11
Hov undskyld, kunne inde finde det igen, min fejl.

Men har lavet meget om på siden nu, hvad er din mening nu?
Avatar billede jowii Nybegynder
14. november 2006 - 20:09 #12
Ok, så luk lige dine andre to spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/spm/744838
http://www.eksperten.dk/spm/744546

Godt at du har fjernet billedet. Det er ikke særlig kønt med hvid baggrund ved dit logo. Lav hvid om så det matcher med #banner baggrunden. Du kan eventuelt lave logoet, som funsms.dk og fjerne resten. Det virker meget mere logo-agtigt, og mere prof. Du kan godt have dit "budskab" med, men virker lidt sjovt med de skrappe farver i forhold til resten af siden. ALle farver bør gå igen - altså bruges så der er et sammenhæng.

Din linkfarve er stadig lidt for ens. Prøv en ny farve. Måske helt sort, eller mørkegrøn. Er svært at bedømme ud fra siden. Men prøv at ændre lidt på logo, så foreksempel linkfarve og logotekst hænger lidt sammen. Gør man det, kan man tillade sig flere ting, og man har et større udvalg af farver.

Så har du stadig to (næsten) ens menuer. Hvad vil du opnå med det? Så hellere tilføje ekstra menupunkter i top-menu-bjælken og lav den samme bredde som siden.
Avatar billede hero4life Nybegynder
14. november 2006 - 21:41 #13
Hej igen. ved ikke hvorda man gør?

men har siddet og rodet med et nyt design hele dagen, hvad synes om det nye?
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2006 - 21:52 #14
.....Hej igen. ved ikke hvorda man gør?...

Gør hvad ?
Avatar billede hero4life Nybegynder
14. november 2006 - 21:53 #15
sletter indlæg på eksperten :)
Avatar billede jowii Nybegynder
14. november 2006 - 22:07 #16
Du skal ikke slette dem. Andre skal kunne se dem.
bare tryk svar i venstre spalte i stedet for kommentar.
Det er også sådan du giver os points. Dem der svarer, som du synes er værdige nok til a få point, trykker du på navnet, så bliver det blåt. Så trykker du godkend, eller ok, eller hvad der står. Giver sjældent selv points, så kan ikke helt huske det :-)

Er der ikke nogen der har svaret, skriver du hvem du synes der skal svarer, og giver os point, som du synes det passer bedst.

Du har da ikke lavet et re-design?
Avatar billede hero4life Nybegynder
14. november 2006 - 22:15 #17
nåååår okay :)..

jo har jeg. et nyt tema
Avatar billede jowii Nybegynder
15. november 2006 - 10:25 #18
Har jeg lige set - kigger på det senere, hvis der ikke er andre der har givet dig feedback.
Avatar billede Slater Ekspert
15. november 2006 - 15:40 #19
Det nye kan jeg bedre lide.
Menuerne er en mere passende bredde, linkfarven i den vandrette menu er fin, og banneret er blevet langt bedre (selvom du har glemt at fjerne den hvide farve i 0'erne?)

Men stadig:
Hvorfor er der to næsten ens menuer? En vandret og en lodret.
Og hvorfor er links grå det ene sted og rødlige det andet?
Og mht det - lad for alt i verden være med, at lave overskrifterne samme rødlige farve som menulinksene. Så tror man jo man kan klikke på dem!

Og så en lille ting: "November 15 2006"? Sådan skriver man altså ikke datoer på dansk. Det burde være en smal sag at få den til at skrive "15. november 2006" i stedet.
Avatar billede jowii Nybegynder
15. november 2006 - 22:00 #20
Helt enig med viperine igen. Lige et par ekstra ting at tilføje.

En smagssag, men jeg ville rykke tiden op, så det hele står på en linje. Det virker sjovt, at den sorte tekst står midt i det hele. Det virker som om det er en fejl, når dato også står med sort.

Lad vær med at skrive med store bogstaver i din menu. Det ødelægger menuens struktur.
Og som tidligere nævnt - alle menulinks skal stå på en linje og ikke to.

Håber ikke det er meningen, men en bedre kvalitet på dit logobillede ville være perfekt.

Jeg synes stadig at farverne i dit logo skal væk. Det passer ikke når resten af siden, er så "lidt-farverig" som den nu er. Flot design og layout, men fjern menufarverne. Det skal hænge sammen.

Kortere tekster ved logind og tilmeld. Ikke et must, men det er meget mere overskueligt.

Og så ordet "indlogning". Lyder altså ret komisk :-)
Der er folk der bruger det, men det mest anvendelige, vil jeg mene er "Log ind". Det er der ingen folk der kan tage fejl af. Ændre du det, burde brugervenligheden nærme sig toppen :-)
Avatar billede jowii Nybegynder
15. november 2006 - 22:02 #21
Ikke menufarverne - logofarver.