Avatar billede planbanan Nybegynder
11. november 2006 - 14:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Loginsystem til hjemmeside

Jeg kunne godt tænke mig et loginsystem til min hjemmeside.

Kan nogen hjælpe mig med et link til noget gratis HTML?
Avatar billede keysersoze Guru
11. november 2006 - 14:16 #1
du kan ikke lave noget sådant med ren html - skal der være tilstrækkelig sikkerhed omkring det skal du bruger en serverside-teknologi som asp eller php eller alternativt skal du over i javascript; http://activedeveloper.dk/articles/265/
Avatar billede michaeltryl Seniormester
11. november 2006 - 14:18 #2
hvis du ikke har mulighed for php eller asp eller andet server sprog kender jeg kun til htaccess hvilket du kan læse lidt om her ellers kan du søge efter det på google
http://www.freewebmasterhelp.com/tutorials/htaccess/
hvis du derimod har mulighed for phpeller asp og noget databse vil jeg klart anbefale dig dette istedet.
der er et login system her til php med mysql databse
http://hjemmeside-ting.magiske-michael.dk/php/download.php
Avatar billede planbanan Nybegynder
11. november 2006 - 14:53 #3
Jeg kan kun finde ud af at lave hjemmesider i Frontpage, så jeg må vist nøjes med HTML.

Det behøver heller ikke være så sikkert.
Avatar billede keysersoze Guru
11. november 2006 - 14:57 #4
du _kan_ ikke nøjes med html - det findes simpelthen ikke. Du kan benytte javascript til det - det er forholdsvis simpelt hvis du følger det link jeg gav dig.
Avatar billede Goldshock Nybegynder
04. maj 2010 - 18:15 #5
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" lang="da">
<head>
<title>Skærmopløsning og størrelse på browservinduet</title>
</head>
<body>

function CheckPassword() {
  var username=document.login.username.value;
  var password=document.login.password.value;
  location.href = username + password+'.htm';
}

// Slut -->
</script>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
  onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
<pre>
Username: <input type="text" name="username">
Password: <input type="password" name="password">
</pre>
<input type="submit" value="log på"
  onclick="CheckPassword();return false;">
</form>

</body>
</html>
du kan bruge denne heer den er nemt byggetop og
den funger sådan du hvis du har en html side som hedder "kurt123"
vil koden til den side være
Brugernanv "kurt"
Password "123"
Avatar billede keysersoze Guru
04. maj 2010 - 19:38 #6
altså - præcis det samme som svaret, men jeg tror nu at det er irrelevant for en næsten 4 år gammel post ;)