Avatar billede dlc Nybegynder
11. november 2006 - 12:24 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

HTTP 403 (forbidden) TDC spærrer adgang

Hey
Jeg har lige fået ny udbyder i form(såvidt jeg kan forstå på min vicevært er TDC). Hastigheden er god og det hele spiller - næsten da. jeg har en gammel server med NT 2000 som indtil for få dage siden kunne komme ind på ALLE sites. Men nu er der visse den ikke vil komme ind og melder HTTP 403 (forbidden)
og ved mere information får jeg følgende meddelse:

This error (HTTP 403 Forbidden) means that Internet Explorer was able to connect to the website, but it does not have permission to view the webpage.

For more information about HTTP errors, see Help.
Den siger i hjælp at jeg skal tale med min administrator - nå nå god hjælp...

Nå men dertil vil min laptop heller ikke ind på samme site mere og melder naturligvis samme ovenstående fejl.
Jeg har pinget siden uden svar.
Min egen hypotese er at TDC har spærret adgangen til specielle sites, og jeg har ikke rigtigt kunne finde nogen walkthroughs eller fremgangsmåder om man vil, der kan hjælpe mig til at se siden.
Anyhelp plz?
Dertil har jeg lige hentet IE 7.05(IKKE beta) men ingen ændring.
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2006 - 12:32 #1
Er det alle sider du prøver ?

Hvad siger din udbyder ?

Bruger du korrekte DNS servere ?
Avatar billede the_ghost Nybegynder
11. november 2006 - 14:50 #2
Evt. prøv at ændre dine DNS serveren til:
208.67.222.222 &
... for at se om det hjælper på problemet.

Guide kan findes her: http://www.opendns.com/start/windows_xp.php
Avatar billede dlc Nybegynder
11. november 2006 - 21:55 #3
hvis jeg nu siger at den site jeg skal ind på er en torrent site men ikke nævner den så har jeg vist ikke sagt for meget. Jeg forsøger lige med dine forslag!! vender tilbage.
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2006 - 22:43 #4
Er det ved skiftet at du har mistet kontakten eller har du kunne komme på med den nye forbindelse ? Har du snakket med din udbyder om problemet ?
Avatar billede dlc Nybegynder
11. november 2006 - 23:30 #5
Jeg har forsøgt hvad du sagde(the ghost) men det hjalp ikke. Til dig leif så er det med skiftet jeg har haft problemer med at komme ind på sitet. Jeg har ikke talt med TDC for jeg tror ikke de vil give mig adgang men det er naturligvis kun en formodning og bygger kun på at jeg ikke har den stor tilto at de vil give sig til mine krav.
Avatar billede leif Seniormester
12. november 2006 - 00:00 #6
dlc -> Hvis du har internet igennem ejendommen vil jeg kontakte Ejendommmen med mit problem så vil de sikkert kunne fortælle dig om andre har samme problem. Men hvis det kun er enkelte sites kan enten Udbyder (Ejendommen), TDC (Hvis det er dem som leverer til ejendommen) og ellers kan siden have lukket for lige netop jeres IP/IPrange
Avatar billede leif Seniormester
12. november 2006 - 00:03 #7
Det er klart at har TDC valgt at lukke for siden vil de ikke åbne, men med 403 virker det mere som siden som har lukket jer ude.

Du kan kigge på proxy som måske kan hjælpe dig.
Avatar billede the_ghost Nybegynder
12. november 2006 - 00:56 #8
Som leif nævner kan du se om en Proxy kan hjælpe på dit problem!
Du kan finde nogle stykker her, som du kan teste med: http://www.proxy4free.com/page1.html
Avatar billede dlc Nybegynder
12. november 2006 - 18:00 #9
siden har lukket mig ude? det giver jo ikke mening men på den anden side er det bedre hvis det er siden end hvis det er noget TDC udelukker mig fra.
Avatar billede dlc Nybegynder
12. november 2006 - 21:31 #10
Okay jeg tror leif har ret i at det drejer sig om at siden dropper mig, det skyldes at jeg forsøgte at logge mig på via en åben Wlan heri området(naturligvis ved jeg ikke om den kører på TDC, kunne vel checke det via den givne IP jeg får) og der kunne jeg komme på. Dertil når jeg forsøger med proxy giver den ikke nogen mulighed for at logge mig ind på nogen sider(eks: pol.dk) og som en sidste ting, at jeg får en "your IP is banned"... hvad er nu det?
Avatar billede leif Seniormester
12. november 2006 - 21:45 #11
"your IP is banned" er det på den side som du hele tiden har haft problemer med ?
Avatar billede dlc Nybegynder
12. november 2006 - 22:07 #12
jes det er det, det er ikke hele tiden den har sagt det..
Avatar billede leif Seniormester
12. november 2006 - 22:49 #13
Så er det siden som blokker dig
Avatar billede leif Seniormester
12. november 2006 - 22:50 #14
Lev med det
Avatar billede dlc Nybegynder
13. november 2006 - 18:08 #15
Det kan da ikke være rigtigt at jeg bare skal leve med det...
Avatar billede leif Seniormester
13. november 2006 - 21:10 #16
Du er ikke ønsket på siden, hvad vil du gøre ?
Avatar billede dlc Nybegynder
27. december 2006 - 19:23 #17
Jeg har løst problemet. Man skal aldrig give op. jeg er ikke mere banned og har aldrig været det. så det er ikke noget med om jeg er ønsket på siden, men mere et spørgsmål om teknisk snilde.
Avatar billede leif Seniormester
27. december 2006 - 20:43 #18
Hvad var løsningen og problemet så reelt ?