Avatar billede tofte Juniormester
09. november 2006 - 14:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Finde område ud fra IP

Hej

Jeg er flere gange på internettet stødt på meget områdespecifikke popups. Og jeg vil i den forbindelse spørge om man kan finde ud af, hvilken central eller område en ipadresse tilhører eller hvordan bærer de sig ad med at kunne tilbyde "Girls near Stavtrup(Århus)" bare man besøger msn?

Rasmus
Avatar billede tofte Juniormester
09. november 2006 - 14:42 #2
Tak for svaret.
Det kan godt være mig som misforstår resultatet. Men min egen ip giver bare TDC i Slet. Det gør alle mulige andre tdcadresser i andre dele af landet også.
Avatar billede nva Praktikant
09. november 2006 - 14:49 #3
Det var det eneste link jeg lige kunne komme på, men andre har måske bedre links til dig.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2006 - 14:50 #4
Det kan man faktisk gøre meget præcis som du selv er inde på.
Jeg har faktisk selv leget med det på et tidspunkt, men pga. andre projekter har jeg måtte lade det ligge pt.

Du kan se her hvor langt jeg kom: http://cypermann.dk/gmap/gmap.php
Dog er mit ikke helt præcis, da den siger jeg sidder i Viby på Sjælland selvom jeg sidder i Herning.

Måden det virker på er at du kan benytte en service der hedder GeoIP (http://www.maxmind.com) - som faktisk kan give dig den korrekte placering. Grunden til mit vises lidt forkert, er at jeg ikke har købt en database fra dem, som så lige giver det sidste.

Jeg får det så vist på et kort leveret fra Google.
Til dette skal du have oprettet en API key ved google, som giver adgang til en række værktøjer. Denne nøgle og uddybende information kan du få her: http://www.google.com/apis/maps/signup.html

Forresten, så kan det hele sættes op med noget simpelt programmering. Mit er lavet i PHP, og du kan finde en masse inspiration ved at google lidt.
Avatar billede tofte Juniormester
09. november 2006 - 14:54 #5
Tak for svaret. Det er nok sådan de gør.