Avatar billede jimpp Nybegynder
07. november 2006 - 15:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp med noget join

Har følgende tabller.

tbl_target
id
target_url
hitcount_id
product_id

tbl_product
id
productname

tbl_counttype
id
counttype

Det jeg skal bruge er et udtræk med følg.

tbl_target.id (sortering)
tbl_target.target_url
tbl_product.productname (hvor tbl_product.id = tbl_target.product_id)
tbl_counttype.counttype (hvor tbl_counttype.id = tbl_target.hitcount_id)

Jeg har ikke så megen erfaring med MSSQL så hvis der er nogen der kan lave en SQL sætning der kan klarer dette for mig, ville jeg blive lykkelig!
Avatar billede jimpp Nybegynder
07. november 2006 - 15:12 #1
Dette virkede... overraskende simpelt egentligt

SELECT tbl_ad_target.id, tbl_ad_target.target_url, tbl_ad_product.productname, tbl_ad_counttype.counttype
FROM tbl_ad_target, tbl_ad_counttype, tbl_ad_product
WHERE tbl_ad_target.product_id = tbl_ad_product.id
AND tbl_ad_target.hitcount_id = tbl_ad_counttype.id

Lukker igen :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
08. november 2006 - 17:42 #2
Du laver en gammel ansijoin der, den virker, men ingen ved helt hvor længe. Det er ikke sikkert Microsoft vil understøtte den i fremtiden ;-)