Avatar billede phpzer0 Nybegynder
04. november 2006 - 22:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk, Philips SNB6500

Hej,

Hvad er mest sikkert TKIP+AES (WPA/WPA2)
eller
AES (WPA2 ONLY)

Authentication, skal den være 802.1X eller Pre-shared Key?

Pre-shared key type skal den være Passphrase (8~63 characters) eller Hex (64 digits)?
Avatar billede kenp Novice
05. november 2006 - 11:21 #1
AES er bedst.

hvordan din godkendelse skal være komme jo an på hvordan du vil lave det begge er gode nok.

hvis du gerne vil huske din hex key selv så gør du bare det ;) jeg har nemmere ved at huske en evt. sætning som er brugt som kodeord.
Avatar billede phpzer0 Nybegynder
05. november 2006 - 14:08 #2
Altså AES (WPA2 ONLY)?
Avatar billede kenp Novice
05. november 2006 - 14:16 #3
ja.. men så kan du godt komme ud for at du skal have en radius server på dit netværk ;) så de fleste vil bruge TKIP+AES (wpa/wpa2)

da man så ikke behøver radius server eller lign. også vælge pre-shared key.
Avatar billede phpzer0 Nybegynder
05. november 2006 - 16:31 #4
Er det sværer at knække en hex kode? Skriv svar og du skal få nogle point :-)
Avatar billede kenp Novice
05. november 2006 - 16:48 #5
nej den er ikke sværer at knække.. for din passphrase bliver også omsat til hex.. det er bare nemmere at huske en passphrase hvis der kommer nogle forbi som du gerne vil have kan komme på nettet trådløst
Avatar billede phpzer0 Nybegynder
05. november 2006 - 16:50 #6
Tak for svaret! :-)