Avatar billede suppenudel Nybegynder
03. november 2006 - 11:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Forklaring af betalingsmodul

Hej.

Jeg prøver at hitte ud af hvordan et betalingsmodul fungerer rent teknisk. Jeg kigger under FriBetalings hjælpefiler, men kan ikke helt gennemskue. Hvis jeg laver en form som den viste derinde:

<FORM NAME="Betaling" ACTION="https://pgw.fribetaling.dk/betal.fri" METHOD="POST" TARGET="_TOP" AUTOCOMPLETE="OFF">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Amount" VALUE="xxxx">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Currency" VALUE="yyy">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Accept" VALUE="accepturl">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Decline" VALUE="declineurl">
<INPUT TYPE="Text" NAME="Cardnumber" SIZE=19>
<INPUT TYPE="Text" NAME="CVC" SIZE=3>
<INPUT TYPE="Text” NAME=”Expmm" SIZE="2">
<INPUT TYPE="Text” NAME=”Expyy” SIZE="2">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME=”Merchant” VALUE=”zzzzzzz”>
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Ordernumber" VALUE="qqqqq">
<INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Fortsæt"> <INPUT TYPE="Reset">
</FORM>

Hvad er det helt nøjagtigt der sker når jeg trykker Submit ved denne kortbetaling. For der åbnes bare et nyt vindue magen til. Jeg troede den skulle viderestille til enten Accept eller Decline URL'en som jeg har defineret i felterne, alt efter om jeg indsætter testparameteren A eller D i

<input type="hidden" name="Testtransaction" value="A eller D" />

Hvis der nogen der har erfaringer må de meget gerne hjælpe lidt :-)
Avatar billede goose Nybegynder
03. november 2006 - 13:34 #1
Du har husket at agive deres Merchant testnummer: 2133334 ?

<input type="hidden" name="Merchant" value="2133334" />

Du har udfyldt disse:

<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Accept" VALUE="accepturl">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Decline" VALUE="declineurl">

- med de rigtige URL'er i VALUE ?

/Goose
Avatar billede suppenudel Nybegynder
03. november 2006 - 14:06 #2
Hej!

Jep, jeg mener at gjort ligesom beskrevet i deres vejledning - det eneste jeg har tilføjet er runat="server" på formen og på hvert INPUT field samt et ID for at jeg kan udfylde dem dymanisk. (ASP.NET) Men det skulle vel ikke gøre noget så længe Name og Value er det som FriBetaling forespørger?

Så hvis jeg tjekker og laver de HIDDEN fields på betalingssiden om til TEXT står variablerne efter hvad jeg kan se rigtigt:

Eks.:

Amount: 10000
Currency: 208
Accept: Http://www.mitsite.dk/accept.aspx?Order=1111
Decline: Http://www.mitsite.dk/decline.aspx?Order=1111
Merchant: 2133334
Ordernumber: 1111
Description: Navn, forretning
Testtransaction: A

Hertil mener jeg ikke de skal bruge mere, men som sagt når jeg trykker på submit-knappen åbnes bare samme side igen i et nyt vindue..
Avatar billede goose Nybegynder
03. november 2006 - 15:19 #3
Hmm, lyder mærkeligt - har lige lavet en testformular på:

http://www.goose.dk/fribetaling.asp

- som ser ud til at virke ?

I den kode du har sendt i dit oprindelige indlæg, bruger du nogle steder " istedet for " f.eks. rundt om "expyy" - kan det måske være årsagen ?

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
03. november 2006 - 15:20 #4
Nå, det åd ikke det specielle tegn, men du kan sikkert se hvad jeg mener :o)

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
03. november 2006 - 15:22 #5
Nu kender jeg ikke til ASP.net, men er der ikke noget med en eventhandler der laver et eller andet - netop noget med at man indlæser samme side igen ?

Er ikke sikker som du kan se :o)

/Goose
Avatar billede suppenudel Nybegynder
06. november 2006 - 11:12 #6
Hej Goose! Så er jeg tilbage igen..

Tag fordi du tog dig tid til at smide et eksempel op :-) Det er mystisk at mit ikke virker, forskellen er at jeg har udfærdiget udløbs-måned/år som en SELECT, som de skriver man kan.

Jeg bruger Page_load-eventet til at fylde felterne op med variabler fra den forrige side, det kan være det er her der går noget galt. Er det forresten i orden at overføre disse variabler (altså fra der hvor kunden trykker "gå til betaling") via querystrings/URL-parametre, da de jo er synlige?

Nu kunne jeg se du på din Noaccept-side havde medsendt parameteren "Transno". - Er det en som man selv skal generere og medsende i formen ligesom ordrenummeret?

Jeg kigger lige på det udfra det du sendte, og prøver ellers at smide et eksempel op :-)
Avatar billede goose Nybegynder
06. november 2006 - 12:34 #7
Det skulle ikke gøre nogen forskel om du bruger select til måned og år, men jeg tror det er din event handler der laver ged i det, kan du ikke prøve at undlade den?

Mht. transno., så er det et transaktionsnr. der bliver tildelt af betalingsgatewayen for at kunne spore en given transaktion hvis det bliver nødvendigt.

/Goose
Avatar billede suppenudel Nybegynder
06. november 2006 - 14:44 #8
Hej! Ja så er det vist ved at virke! :-)

Det kan hjælpe at begynde forfra, eller nej dvs. jeg tog udgangspunkt i dit eksempel og arbejdede den op på samme måde... Men jeg tror det var af betydning at jeg ikke medtog runat="server" på formen "Betaling" i denn omgang, men er faktisk ikke helt sikker på hvad der gik galt..

Det eneste der ser ud til at være i vejen nu, er når jeg remote loader siden gennem deres SSL-Server, så omkodes mine æ,ø og å til kinesertegn og ? ! Specielt i fortsæt-knappen kan man se et kineser tegn ved æ'et og det efterfølgende </td> da knappen ligger i en tabel. Ved du hvordan man får angivet en rigtig encoding?
Avatar billede goose Nybegynder
07. november 2006 - 08:50 #9
Ved sg* ikke om det hjælper, men prøv evt. at smide denne meta ind:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">

/Goose
Avatar billede suppenudel Nybegynder
07. november 2006 - 11:24 #10
Superb De forvandt! Mange tak for hjælpen denne gang, så er jeg i hvert fald blevet  klogere på det punkt og kan teste gennem deres system :-)

Smid et svar!
Avatar billede goose Nybegynder
07. november 2006 - 11:59 #11
Det var godt, og hermed et svar :o)

/Goose
Avatar billede suppenudel Nybegynder
07. november 2006 - 12:09 #12
Takker for denne gang!
Avatar billede goose Nybegynder
07. november 2006 - 12:27 #13
Jamen selv tak og tak for point.

/Goose
Avatar billede suppenudel Nybegynder
07. november 2006 - 14:47 #14
Det var så lidt - lige en sidste ting: Er det ikke uhensigtsmæssigt at betalingssiden bliver stående med felterne udfyldt når den nye side med Accept/Decline åbnes?
Avatar billede goose Nybegynder
07. november 2006 - 14:57 #15
Gør den heller ikke hos mig, det er sikkert pga. din eventhandler og nej, det er ikke spor hensigtsmæssigt :o)

/Goose