Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
02. november 2006 - 16:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

REPLACE i en UPDATE SQL giver fejl

Jeg vil gerne lave en UPDATE på en Access database med .NET 2.0. Jeg har to felter i en tabel: Mat7 og Varenr. Jeg vil gerne skrælle alle '-' af i Varenr og indsætte disse i Mat7. Jeg har prøvet følgende:

strSQL = "UPDATE tblRefSampleStock SET Mat7 = Replace(Varenr, '-', '')"

efterfulgt af en ExecuteNonQuery, men jeg får fejlen:

Undefined function 'Replace' in expression.

Hvad kan jeg gøre for at få '-' væk?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
03. november 2006 - 13:53 #1
Måske du skulle prøve at hente Varenr ud i en variabel som du laver din replace på og så bruger som værdi i den update...
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
03. november 2006 - 14:04 #2
Hvordan vil du skrive det?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
03. november 2006 - 14:22 #3
Noget med:

OleDbConnection aConnection = new OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=stien til din db;");

string strSql = "select Varnr from tblRefSampleStock"; // Måske med en where klausul

aConnection.Open();

OleDbDataAdapter da = new OleDbDataAdapter(strSql, aConnection);
da.SelectCommand.CommandText = strSql;
DataSet ds = new DataSet();
da.Fill(ds, "Table1");

DataRow dr = ds.Tables[0].Rows[0];
string vareNr = dr["Varenr"];

vareNr = vareNr.Replace("-", string.Empty);

strSql = "UPDATE tblRefSampleStock SET Mat7 = " + vareNr;

OleDbCommand aCommand = new OleDbCommand(strSql, aConnection);
int i = aCommand.ExecuteNonQuery();

aConnection.Close();
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
03. november 2006 - 14:45 #4
Og så lade den køre i en løkke for at opdatere alle records?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
03. november 2006 - 15:38 #5
Når jeg lader koden fra 03/11-2006 14:22:08 køre, får jeg fejl på:

da.Fill(ds, "Table1")

No value given for one or more required parameters.

?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
06. november 2006 - 13:46 #6
prøv at skrive da.Fill( og tjek hvilke parametre som er nødvendige
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. december 2010 - 16:15 #7
Denne har jeg desværre ikke fået fulgt op på - beklager, men tak for svar! Jeg lukker.