Avatar billede ng_tnt Nybegynder
31. oktober 2006 - 13:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Klikke flere gange på knapperne ?

Har med stor interesse læst tidligere spørgsmål/svar om dette emne, men det vil ikke rigtig lykkes mig at få mine knapper til at virke (eller ses) når jeg forsøger at rette og benytte AC_FL_RunContent().... som foreskrevet. ligger koden til den ene kanp - alle knapperne ligger i en tabel - men jeg skal garanteret ændre koden på alle knapper - eller ?

Kode:
<td><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0" width="105" height="21" align="middle" onMouseOver="MM_displayStatusMsg('Retur til forsiden');return document.MM_returnValue">
          <param name="BASE" value=".">
          <param name=movie value="button_forside.swf">
          <param name=quality value=high>
          <param name="BGCOLOR" value="#C2D5FE">
          <embed src="button_forside.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="105" height="21" bgcolor="#C2D5FE" align="middle" base=".">
          </embed>
        </object></td>

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede jokkejensen Novice
31. oktober 2006 - 13:23 #1
hey, som noget "nyt" skal man aktivere et flash object på en side før man kan interagere med det i IE..

Men hvis du inkluderer det med javascript, vil IE sikkerheds advarslen ikke fatte det som et flash object - www.nikewoman.com gør det på en fornuftig måde..

/JJ
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
31. oktober 2006 - 13:29 #2
Ja de løser det flot - MEN jeg har prøvet at løse det med java og metoden med AC_FL_RunContent().....kan bare ikke få det til at virke - !!!
Avatar billede jokkejensen Novice
31. oktober 2006 - 13:53 #3
okay, jeg har bare lidt svært ved at forstå, hvad det er du skriver ?

Og kender ikke til AC_FL_RunContent()... men kopier da det fra nikewoman i stedet for at bruge DW's buggy kode :)
Avatar billede jokkejensen Novice
31. oktober 2006 - 13:56 #4
så er det bare

<script type..>
writeEmbedding(bredde,højde,'url','hexfarve(baggrund)');
</script>
Avatar billede per-olof Nybegynder
31. oktober 2006 - 13:59 #5
Har du opdaterat Dreamweaver http://www.adobe.com/support/dreamweaver/downloads_updaters.html så fixer Dreamweaver det hele
Avatar billede per-olof Nybegynder
31. oktober 2006 - 14:04 #6
Dreamweaver 8.0.2 Updater

05/09/06 This product update improves code generated by Dreamweaver for server behaviors and for active content such as Flash. If you haven’t installed the 8.0.1 updater yet, simply install the 8.0.2 updater to get all the fixes for both updates.....
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
31. oktober 2006 - 14:42 #7
Jeg har nu forsøgt at update min MX 2004 version - med updateren fra Adobe - den kører glat igennem, men siden bliver ikke opdateret, så man skal stadig aktivere objekter - nogen der har guldkornet på hvor man updater  sit site (template) ????
Avatar billede per-olof Nybegynder
31. oktober 2006 - 16:29 #8
Det virkar som det kun er opdatering før activeX i ver 8, mærkligt.
En meget hurtig og smart løsning er at du henter Flashrelease http://www.flashrelease.com/ en batchprocess må man vel kalla det.
Et meget smart program som hjælpte mig at opdater tæt på 500 sider med Flashinnehåll på en eftermiddag. Alternativet lave det for hand. Enkelt at bruge ingen lort kommer ikke med spyware eller sligt
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
03. november 2006 - 15:26 #9
Ja det virker underligt at Adobe ikke opdaterer dette til MX versionen, men hva de vil ha man skal upgradere ;-)

Har prøvet flashrelease, og det går godt mange steder, men ikke på templates, den kender jo ikke *.dwt filer - samtidig syntes den det var sjovt at fjerne æøå i en side den opdaterede.... så ikke lykken helt endnu !!!! Starter forfra og ser hvad flashrelease siger til det.
Avatar billede per-olof Nybegynder
03. november 2006 - 18:28 #10
Ok lykke til med det.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
17. november 2006 - 10:46 #11
Per-olof - smider du ikke et svar - dit forslag er helt perfekt, når nu ikke Adobe gider opdatere til min version af Dreamweaver
Avatar billede per-olof Nybegynder
17. november 2006 - 14:08 #12
Det gør jeg vel då. Jeg opdagede også da jeg testade at den fjerner åæø og er r-v irreterande men det er ju til at leve med
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
17. november 2006 - 14:21 #13
Takker igen for hjælpen. Jeg har siden opdaget at kører man enkelte sider, laver den ikke ged i æøå..... ;-)
Avatar billede per-olof Nybegynder
17. november 2006 - 14:43 #14
Ok tak før points og tippet
Jeg har kun brugt Flashrelease på arbejdet med ca 500 sid men som jeg opdaget nu var der hedigvis ikke åæø i en endaste. Med hvis du laver kun en enkelte side er swfobject ret godt og enkelt http://blog.deconcept.com/swfobject/
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
17. november 2006 - 15:46 #15
ok kigger - men jeg mente jeg primært skulle bruge det på en template og derefter de sider jeg måtte have flash o.l. på !