Avatar billede anders02 Nybegynder
30. oktober 2006 - 08:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke få Behaviors til at virke i min DW?

Hej
Jeg har Dreamweaver MX 2004, men jeg kan ikke påføre mine sites Behaviors. Dvs: jeg laver et html-dokument, og så laver jeg noget, et tekstlink fx., og jeg forsøger så på at påføre det en behavior, fx at hjemmesiden skal gå til en anden url, når jeg holder musen hen over linket, klikker på det, eller bare når siden åbner op. Men jeg kan ikke få det til at virke! Hvorfor?
Jeg laver html-dokumentet i DW; og så trykker jeg F12 for at se resultatet, og skulle det så ikke virke? Skulle der så ikke ske noget, når jeg holder musen hen over osv.?
Hvad kan jeg gøre galt.
Mvh anders02
Avatar billede bojohansen Nybegynder
30. oktober 2006 - 21:30 #1
Hvis du vil ha en tekst til at funger som link via 'Go to Url' behavioren.

Skriv noget tekst
Marker teksten
I properties inspectoren sætter du link til #
Gå nu til behaviors mens linket er markeret
Vælg 'Go to Url' og definer dit link
Du kan så ændre om det skal være Onclick, OnMouseOver eller hvad du nu ønsker i behaviors vinduet.

hvis du vil at den skal gå til en ny side når den loader siden, ja da sætter du bare markøren et vilkårligt sted på siden, uden at markere noget og vælger 'Go to Url' og definere dit link.

Skulle virker uden videre hokus pokus
Avatar billede miss-g Seniormester
01. november 2006 - 02:37 #2
Du kan evt. se fremgangsmåden på video her: http://www.multimedia.onbase.dk/ - men det er som bojohansen beskriver det.
Avatar billede anders02 Nybegynder
01. november 2006 - 08:22 #3
Hej
Tak for svar.
Problemet er bare, at det stadigvæk ikke virker.
Jeg forstår heller ikke det der med, hvis den skal gå til e ny side, når den loader siden, så skal markøren bare sættes et vilkårligts ted, uden at markere noget og vælge Go to Url og definere link?
Når jeg laver behavior og prøver den af, så sker der ingenting!
Sjovt nok er det nøjagtigt det samme problem jeg har, når jeg går ind på www.multimedia.onbase og forsøger at se filmen om Dropdown box med behaviors Del 1. Så sker der ingenting.
Kan problemet være noget andet? Noget med min browser?
Mvh anders02
Avatar billede anders02 Nybegynder
01. november 2006 - 09:55 #4
jeg kan måske lige tilføje, at når jeg trykker med usen på et link med behavior, så klikker det i computerens højttalere, men der sker bare ingenting på skærmen?
Mvh anders02
Avatar billede miss-g Seniormester
01. november 2006 - 13:26 #5
Måske du skal have en opdatering til Dreamweaver.

Find den rigtige version længere nede på siden her:
http://www.adobe.com/support/dreamweaver/downloads_updaters.html
Avatar billede anders02 Nybegynder
01. november 2006 - 14:14 #6
Tak for svar. Dog sker der det, når jeg forsøger på at installere update´n, at jeg når frem til - i installationen - at der står, at der står, at "This folder does not contain Dreamweaver MX 2004." og det er vel og mærke den folder på min WinXP computer, der hedder: C:\... \Macromedia\Dreamweaver MX 2004 - den folder som DW selv har lavet, da det blev installeret. Mappen findes ganske vist i min Stifinder, men jeg kan altså ikke  hitte ud af det her?
Mvh anders02
Avatar billede miss-g Seniormester
01. november 2006 - 14:26 #7
Prøv lige at tjekke hvilken version Dreamweaver du har.

Det gør du ved at starte programmet - gå i menuen - Help - About. Klik evt. på billedet der kommer frem, hvis der ikke står versionsnummer.

Og du er sikker på at du har version MX 2004?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
01. november 2006 - 20:12 #8
Ja der må helt klart være noget galt med din installation af DW, eller du har ikke brugt den rigtige opdatering til den version du har installeret.
Avatar billede anders02 Nybegynder
02. november 2006 - 10:27 #9
Hej
Der står det er vers. 7.0.1
Suk.
Mvh anders02
Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. november 2006 - 18:33 #10
Avatar billede anders02 Nybegynder
02. november 2006 - 19:18 #11
Tak for linksne, det ene forklarer vel hvorfor en update ikke er sagen for mig, eftersom CD-rommen med DW er vers. 7.0.1 i forvejen.

Det andet problem består vel, at jeg ikke kan finde ud af at lave en behaviors, så det virker. Der kommer som sagt en lyd i højttalerne, når jeg klikker, men der sker intet på skærmen.

Mvh anders02
Avatar billede anders02 Nybegynder
06. november 2006 - 10:24 #12
Hej
Jeg lukker spørgsmålet nu og giver bojohansen points.
Jeg har ikke fået endeligt løst problemet. Jeg prøver måske igen her på eksperten.dk, når jeg lige har forsøgt nogle flere ting af, eller et andet sted.
Mvh anders02
Avatar billede bojohansen Nybegynder
06. november 2006 - 19:30 #13
Tror nu stadigt at der er noget galt med din installation af DW.
Jeg ville ReInstallere DW, og ikke glem at deaktiver alt af Antivirus mens du installere.