Avatar billede nikstar Nybegynder
29. oktober 2006 - 16:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny fan til ATI RADEON 9800 XT skærmkort, hvor fås den?

Den ene af ledningerne til den på skærmkortet påmonterede fan er faldet af og jeg må købe en ny, men det er ikke let at finde sådan en lille svend(Mål ca. 40 mm x 40 mm x 10mm (i dybden)). Det ville GODT NOK ærgre mig at skulle ud og købe helt nyt skærmkort på grund af det...
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe sådan en? (har prøvet studiedata.dk og Zitech på frederiksberg)

på forhånd tak, Nikolaj
Avatar billede c-holst Novice
29. oktober 2006 - 16:53 #1
hvad med at lodde?

personligt har jeg tidligere med held monteret en betyligt større og mindre støjende blæser ovenpå grillen, ved ikke om det kan lade sig gøre her. det tager jo også en del plads.
Avatar billede c-holst Novice
29. oktober 2006 - 16:59 #2
Avatar billede c-holst Novice
29. oktober 2006 - 17:00 #3
Avatar billede nikstar Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:18 #4
Jeg kan ikke lodde, men mangler faktisk et blæserboost på grillen, da kortet bliver for varmt en gang i mellem. Det første link ser interessant ud. ser lidt på det. Spørger dem i biksen. Der står ikke nogen "højde" angivet, kun længde, og den skal jo passe ned i fordybningen i grillen. Den har ikke fast firkantet ramme hele vejen rundt, men bare fire hjørner med huller hvorigennem man kan skrue den fast i grillen
Avatar billede nikstar Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:27 #5
Jeg har masser af plads i kabinettet
Avatar billede c-holst Novice
29. oktober 2006 - 22:41 #6
dette er naturligvis helt på eget ansvar

Da jeg havde et ti4200(kraftigt kort i sin tid) gik den lille fesne og larmende blæser i stykker. som hos dig var gode råd dyre, og jeg turde ikke køre uden blæser. ud med kortet ud med blæseren, rode lidt i skuffen og på med en 8 cm blæser som jeg uden de store tekniske landvindinger fik monteret ovenpå grillen. hele grillen var nu dækket og ramkredsene fik også et godt pust. Det kørte fint i resten af kortets levetid. og støjen gik betyligt ned.

vel der er åbenbart 2 mål i omløb her. blæserbladenes diameter og rammens side.

Jo større blæseren er, jo mere luft kan den levere, mener ikke det bytuder noget, om den sidder nede i grillen. evt skal du afmontere en lille pynteplade. kender jo ikke det kort

et billede ville være en god ting. kan lægges op mange steder på nettet