Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2006 - 15:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bliver Javascript filer fortolket af IIS

Bliver Javascript (.js) filer fortolket af IIS'en eller sendes de "bare" som rent tekst til klienter (som herefter exec koden)

??
Avatar billede keysersoze Guru
27. oktober 2006 - 15:54 #1
javascript foregår på klienten og bliver derfor ikke fortolket af IIS.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2006 - 15:58 #2
præcis!

jeg har bare lige fået det modsatte kastet i hovedet af min drift afdeling :S
Avatar billede keysersoze Guru
27. oktober 2006 - 16:52 #3
hvis man tænker sig om vil det heller ikke lyde logisk hvis det hang sammen på den måde - så ville hver eneste action foretaget i js ned og skulle vende på serveren og det ville nok komme til at se lidt irriterende ud med fx show/hide layer.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2006 - 09:57 #4
Ja... i dette tilfælde havde jeg brokket mig lidt over, at det tager på til et halvt sekund at hente en .js fil på 5kb på et 100mbit netværk.

Til det fik jeg bare kastet i hovedet, at det var fordi IIS'en først skulle fortolke filen. Da der sad tre i vores drift afdelingen og påstod dette, var den ligesom parkeret der.

Men udfra min viden, mente jeg ikke at .js bliver fortolket af IIS'en. Hvordan skulle den nogensinde kunne fortolke det - og vil .exe eller .dll skulle gøre det :)

Men jeg tror jeg vil lave lidt fis og ballade med dem i næste uge :D

(bare skræmmende at have drift folk, der ikke er klogere - når de står for at hoste en af de store danske freemail site :S)
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2006 - 09:58 #5
(hov, det mangler sku en del ord osv. i ovenstående - er også lige stået op :D)
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2006 - 10:39 #6
altså - filen ryger nok igennem ISS'en da det jo er den der serverer outputtet til brugerne, men det er intet at fortolke eller behandle i filen for IIS'en. Men ja - det lyder lidt mystisk hvis man tænker sådan.