Avatar billede timmeren Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

tage tal efter komma VB.Net

Jeg har prøvet og søgt men ikke lige fundet det jeg skal bruge, hvertfald ikke så jeg kunne få det til at virke.

jeg laver nogle udregninger, og får et komma tal ud. f.eks 1,50 eller 0,60

jeg skal så have den til at omskrive dette til procent ? altså 1,50 til 150% og 0,60 til 60% ....

og jeg er helt på bar bund, rimelig ny til VB(.net)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2006 - 15:25 #1
er det ikke bare at gange med 100 og evt. konvertere til integer ?
Avatar billede timmeren Nybegynder
27. oktober 2006 - 15:47 #2
for søren,  min hjerne er gået på weekend....

glemte lige, hvordan kan jeg bestemme hvor mange tal efter decimalet der må være.

og lig lige et svar ind .
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2006 - 15:57 #3
String.Format("{0,6:f2}", dindoublevariabel)

vil udskrive med 6 bredde og 2 decimaler

String.Format("{0:f2}", dindoublevariabel)

og

dindoublevariabel.ToString("#.00")

skulle udskrive med 2 decimaler

og svar
Avatar billede timmeren Nybegynder
31. oktober 2006 - 12:27 #4
fik ikke string formaten til at virke, den spytter stadig en masse decimaler ud , men det okay, bestemmer bare størrelsen på label . så den fixet, dog ikke lige så prof
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2006 - 03:02 #5
bruger du:

dinlabel.Text = dindoublevariabel.ToString("#.00")

?
Avatar billede timmeren Nybegynder
01. november 2006 - 13:25 #6
nej gjorde det ikke rigtigt, derfor det ikke virkede nu virker det hele mange tak