Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2006 - 12:32 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Database over postnummre / regioner

Findes der nogen steder en oversigt over hvilke postnumre, der hører til hvilke regioner? Jeg skal have det bygget ind i database tabel.
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2006 - 12:42 #1
<ole>

Du kan dowloade denne fil fra PostDanmark:
    193.3.68.126/iis/postnumre/postnr.xls

Den indeholder samtlige postnumre i Danmark - og de er ikke så svære at opdele efter regioner. En færdig DB over postnumre, opdelt efter regioner, skal du ikke regne med at kunne finde  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2006 - 13:21 #2
Hvorfor ikke? Er jeg den eneste i danmark der har behov få at få "oversat" et postnummer til en region i mine systemer?
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2006 - 13:26 #3
Nej, det kan jeg da dårligt tro - men du er heller ikke den eneste, der lige står og mangler en million kroner ... det betyder dog ikke nødvendigvis, du kan finde én  ;o)

Spørgsmålet er oppe jævnligt - og jeg har selv om nogen ledt - men det er ikke noget, der ligger tilgængeligt
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2006 - 13:32 #4
Tillægsspørgsmål: Kan man finde noget et sted på nettet, hvor man kan se hvad postnumre, de nye regioner lige pæcist består af?
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2006 - 13:35 #5
Er det ikke bare det samme spørgsmål i en ny formulering?  :)

Postnumre går desuden på tværs af kommuner, amter og de nye regioner
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2006 - 13:36 #6
Nu er forskellen på såddan en database / oversigt og så en million kroner, at det første kan deles uden at den, der deler mister det. Derfor kunne man vel forestille sig at nogen havde gjort det tilgængelig, da jeg ikke er den eneste der har haft problemet.

Jeg havde egentlig troet af det offentlige et eller andet sted havde lagt noget tilgængeligt. Det er jo ikke opfindelsen af den dybe tallerken eller statshemmeligheder vi taler om her.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2006 - 13:37 #7
Jeg tænkte mere at hvis nogen kunne give mig en oversigt over "Fra postnummer xxxx til xxxx = region x" osv. Så kunne jeg indføre det i din ellers udemærkede fil.

Så helt det samme spørgsmål synes jeg ikke det er.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2006 - 13:08 #8
Nå jeg løste ikke problemet - jeg omgik det i stedet for. Jeg har dog alligevel haft god brug af din vejledning olebole, så hvis du smider et svar vil jeg gerne give point.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2006 - 14:27 #9
... Vi har Post Danmark til at lave noget dristubution for os, og vores kontaktperson hos dem kunne hurtigt fremskaffe en excel fil med postnummer - region oversigt.

Hvis andre er interesserede i dette kan man svare på denne tråd og jeg skal sende det eller gøre det tilgængeligt.

Jeg lukker spm. da olebole åbenbart ikke har tænkt sig at ligge et svar.
Avatar billede mortenvs Nybegynder
07. januar 2007 - 16:34 #10
Er meget interesset i omtalte oversigt. Jeg skal dog bruge oversigten på kommune niveau(de gamle kommuner) er det noget du har og evt. kan gøre tilgængeligt.
Avatar billede everclear Praktikant
02. november 2007 - 17:19 #11
Faldt lige over denne tråd. Kunne godt være MEGET interesseret i en oversigt over hvilke postnumre, der hører under hvilke regioner, hvis en sådan stadig kan fremtrylles?:-)
Avatar billede golfnova Nybegynder
10. juni 2008 - 11:55 #12
Her 8 mdr senere faldt jeg også over denne tråd og vil ligeledes være meget taknemlig for en sådan oversigt. Håber det stadig er muligt... Tak tak
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2008 - 13:11 #13
Jeg havde slet ikke set et folk ønskede dette før nu.

Jeg ser lige efter i morgen om jeg stadig har det materiale jeg fik dengang.... stay tuned...
Avatar billede sklint Nybegynder
18. august 2008 - 07:12 #14
Jeg er også interessert i oversigten, så håber at du kan finde den. På forhånd tak.
Avatar billede rif1900 Nybegynder
04. december 2008 - 13:20 #15
Hej
hvis du har tid må du meget gerne maile mig denne oversigt.

mathias at mhlhost dot com
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2008 - 13:56 #16
Jeg har lige fundet den omtalte fil - jeg kom til at love for meget - der ingen regioner i filen - kun postnumre. Jeg beklager!
Avatar billede rif1900 Nybegynder
05. december 2008 - 10:07 #17
gør ikke så meget jeg endte med at bruge filen ovenover. Har ikke voldsomt brug for regionerne.
Avatar billede davidbojsen Nybegynder
15. december 2008 - 12:32 #18
Filen du kan downloade her, indeholder også region:
http://www.kl.dk/ncms.aspx?id=94551e1f-1bca-4616-87f6-b7b16073f6ba&ax=center:0965c0c0-63da-4fa0-b1e6-46b414b639a8,0&cpid=6da9fabc-060a-434b-80a3-7afc7ee97c0c&aid=0965c0c0-63da-4fa0-b1e6-46b414b639a8

Mvh David
Avatar billede marker27 Nybegynder
26. august 2009 - 12:44 #19
Faldt lige over den her... er der nogen som har et link som virker?

kunne godt bruge den fil her.
Avatar billede Scriptstudio Nybegynder
16. april 2012 - 21:22 #20
Kan man stadig få filen?
Avatar billede olebole Juniormester
16. april 2012 - 21:48 #21
Ellers er der: http://geo.oiorest.dk/