Avatar billede namakama Nybegynder
24. oktober 2006 - 22:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen reklamationsret på grund af bøjede pins på CPU sokkel

Har forsøgt at samle 2 næsten identiske PC'ere med hardware fra SHG:

Asrock ConroeXFire-eSATA2
Pentium D 820 hhv 915
Boxkøler hhv Zalman

Jeg har samlet et utal af PC men disse kunne jeg ikke få liv i.
Sendte der MB retur men får nu at vide fra SHG at jeg har bøjet pins på CPU sokkel.

Jeg har samlet et utal af PC med succes og mener at det må være meget svært at bøje pins i LG775-soklen.

Hvis det alligevel er tilfældet kan jeg så rette de bøjede pins?

Eller må MB over skulderen og ud?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. oktober 2006 - 22:08 #1
Ja, hvis CPU'en ikke har været ordentlig nede i slotten, bliver benene bøjet - men der skal en del kræfter til!
Avatar billede strych9 Praktikant
25. oktober 2006 - 07:30 #2
Jeg har faktisk købt en CPU hos shg engang for nogle år siden hvor et ben var bøjet out-of-the-box. Lagde mærke til det før jeg overhovedet havde forsøgt at sætte den i, så jeg var altså ikke selv skyld i det (sværger!).

Løste problemet ved at ringe til shg med det samme og fortælle dem det. Aftalte med dem at jeg forsigtigt bøjede benet tilbage og forsøgte at sætte den på plads og ellers fik byttet CPU'en. Heldigvis fungerede det at justere benet meget forsigtigt med en pincet, og cpu'en fungerer stadig. - Prøv det samme på motherboardet.
Avatar billede peet49 Nybegynder
25. oktober 2006 - 08:28 #3
Jeg bruger en tynd pincet til det.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 11:08 #4
Lukketid?
Avatar billede namakama Nybegynder
22. november 2006 - 17:05 #5
Prøvede med pincet med nåede end ikke post
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 17:58 #6
Tak for hjælpen...