Avatar billede deathlydad Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skjule mapper.

Hej.
Jeg er ved at lave et websted i frontpage 2000.
Jeg har oprettet forskellige mapper med sider i, men vil gerne have at man ikke via browseren kan gå i mappen.

Kan det laves sådan, at besøgende fx. ikke kan åbne mappen "personale" og gennemse den, men kun får den htm-side i mappen "personale" som der er linket til.
Eller skal man hen og lave noget med adgangskoder, for at forhindre det?

Har lige fået vist en side hvor man i stien http://www.xxxxxx.dk/photo.htm erstattede photo.htm med _private og dermed kunne se alt hvad der var i mappen _private. Dette er hvad jeg vil undgå...

Da der er flere der over tid skal kunne redigere web-stedet, ville jeg ligge oplysninger til dem i en af mapperne, og disse oplysninger vil jeg ikke have andre skal have adgang til.
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. oktober 2006 - 18:25 #1
Normalt er det tilstrækkeligt at lægge en "index.html" fil i pågældende mappe. Enhver der blot skriver mappenavnet vil i sådanne tilfælde få vist indexfilen, men ikke en oversigt over filer.

Normalt ville man så kun kunne se den hemmelige side, hvis man skriver det præcise navn (URL) på filen.

Du kan selvfølgelig også bruge adgangskoder. Her er det formentlig lettest at bruge .htaccess med en .htpasswd fil. Du kan læse mere om denne metode ved at søge på google: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&safe=off&q=htpasswd+htaccess
Avatar billede deathlydad Nybegynder
16. november 2006 - 20:56 #2
Undskyld den lange svartid...
Har lavet den med adgangskode og samtidigt lagt en indexfil i hver mappe...
begge dele virker...:-)
læg svar til point...
Avatar billede old-faithful Praktikant
16. november 2006 - 21:14 #3
OK. Her er mit svar :-)