Avatar billede anders02 Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken skærmbredde er efterhånden den mest alm. efter 800 pixels

Hej
Jeg vil høre jeres meninger om, hvilken skærmbredde efter 800 pixels I efterhånden tror er den mest almindelige, forstået på den måde, hvilken skærmbredde I tror de fleste brugere har efter en standard 15 tommer 800 pixels-indstillet skærmopløsning?
Er næste stop 1024 pixels eller hvad tror I?
Mvh anders02
Avatar billede keysersoze Guru
23. oktober 2006 - 18:45 #1
800 er mere eller mindre passé - det er i hvert fald langt fra nummer 1... se og læs lidt om det her;

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
http://www.dynamiccorestudios.dk/archive/web-statistik-og-trends/
Avatar billede fbhzone Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:58 #2
Husk at tag højde for at stadigt flere og flere TFT skærme hvor den anbefalede opløsning er 1280x1024 sælges.. og specielt hvis det man lave rskal være til danskere, da de re ret hurtige til at få det nye lir.
Avatar billede anders02 Nybegynder
23. oktober 2006 - 20:15 #3
Hm. Svarene fra keysersoze gav svaret: 74% har skærmbredder på 1024 pixels eller derover. Jeg tror jeg vil lave min hjemmeside 1024 pixels bred.
Smider keysersoze lige et svar, så jeg kan give points?
Knaldgode links! Tak for det. Hvad angår TFT-skærme, så er det - i den sammenhæng jeg arbejder med - at de har bredere skærme; der må bare ikke være FOR mange, der har smallere skærme end 1024 pixels.
Mvh anders
Avatar billede keysersoze Guru
23. oktober 2006 - 22:11 #4
har allerede svaret ;)
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2006 - 10:49 #5
<ole>

Hvor stor brugerens skærm er, er ikke videre interessant. Det, der afgør, hvor stort dit site bør være, er, hvor stor brugeren vælger at lave sit vindue  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede anders02 Nybegynder
24. oktober 2006 - 11:49 #6
Hej "olebole"
Du har helt ret, det er selvfølgelig opløsningen i pixels, og det var vel også det, jeg mente, jeg skrev bare det forkerte.
Men nu forsøger jeg mig med 1024 pixels - jeg er relativt nybegynder, og på et eller andet tidspunkt, måske ikke engang i en så nær fremtid, så begynder jeg at kunne lave hjemmesider, der kan tilpasse sig i bredden efter en skærms opløsning.
Mvh anders02