Avatar billede ea1 Novice
23. oktober 2006 - 11:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

jpg-format til TV-fremvisning

Jeg ønsker at vise mine billeder på TV fra min CD-afspiller; men de fylder kun en del af skærmen. Hvordan skal jpg-filerne gemmes for at fylde TV-skærmen? Og Er det afhængigt af skærmens størrelse?
23. oktober 2006 - 12:06 #1
Nu ved jeg ikke lige om det besvarer dit spørgsmål, for jeg ved ikke lige hvad du mener med cd-afspiller (dvd?, computer?).
Men et fjernsyn har opløsningen 720x576 pixels, men på et tv er pixel'ene lidt strukket, så hvis du laver en jpg til tv skal den have målene 768x576 pixels i computeren.
Og helst en opløsning på 72 pixels pr. inch. (kan ikke huske hvorfor).
Avatar billede ea1 Novice
06. september 2010 - 10:52 #2
test
Avatar billede ea1 Novice
06. september 2010 - 10:52 #3
cc